Show simple item record

dc.contributor.advisorHamşıoğlu, Ahmet Buğra
dc.contributor.authorKaya, Oğuz
dc.date.accessioned2023-09-22T12:29:23Z
dc.date.available2023-09-22T12:29:23Z
dc.date.submitted2023-05-12
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740900
dc.description.abstractDünyadaki her şeyin hızla gelişip değiştiği bu günlerde Spor ve Pazarlama alanlarındaki gelişimin ve değişimin çok hızlı olduğu inkâr edilemez bir gerçektir. Özellikle toplumdaki her bireye hitap edebilen bir çeşitliliğe sahip olan spor, hem izleyici hem de sporcu olarak katılımfırsatısunmaktadır. Bu özellikleri ile spor severlerin dikkatini çekmektedir. Bu büyük ilgi spor severlerin desteklediği klüplerin, bireylerin ve çevrelerindeki insanların yapmış olduğu spor dalını ve spora karşı göstermiş olduğu davranışlarınıda pozitif yönde etkilemektedir. Özellikle raket sporları keyif veren spor dalları olarak bilinmektedir. Raket sporları ne kadar herkesime hitap eden spor dalları olarak bilinmesinin yanı sıra elit spor dalları olarakda bilinmektedir.Bu araştırma Raket Sporcularının Sporun Sosyal Yönden Pazarlanmasına ilişkin tutumlarının araştırılması amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın örneklem grubunu Süleyman Demirel Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi toplam 318 sporcu öğrencilerden oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında `Sporun Sosyal Yönden Pazarlanmasında Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Çalışmada; frekans analizi, faktör analizi, Mann-Whitney U testi ve Kruskal Wallis analizleri yapılmıştır. Verilerin güvenilir olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar p<0.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir.Çalışma sonucunda katılımcıların yaş aralıkları ile spora etki eden faktörler, sınıf seviyeleri ile spora etki eden faktörler, toplum ve spor, aktif sporculuk yaşı ile ülke gelişiminde spor ve toplum ve spor faktörleri ortalamaları arasında istatistik olarak anlamlı farklılıklar görülmüştür.Anahtar Kelimeler:Sosyal pazarlama, Spor pazarlama, Raket sporları.
dc.description.abstractIt is an undeniable fact that the development and change in the fields of Sport and Marketing is very fast in these days when everything in the world is developing and changing rapidly. Attracting the attention of every segment, the sport appeals to a wide audience with the opportunity to participate both as an audience and as an actor. Racket sports attracts the attention of sports fans with all these features. This interest contributes positively to many situations, from sports activities supported by the audience to sports activities carried out by nearby people. In particular racket sports are known as enjoyable sports branches. Although racket sports are known as sports branch which attracts the attention of every segment, also known as elite sport branches. This research was conducted to determine the attitudes of Racket Athletes about Social Marketing of Sports. The sample group consists of a total of 318 students from the Faculty of Sports Sciences of Süleyman Demirel University. Um Attitude Scale in Social Marketing of Sports used was used to collect data. Study; frequency analysis, factor analysis, Mann-Whitney U test and Kruskal Wallis analysis were performed because the data did not show normal distribution. The data were found to be reliable. The results were evaluated at p <0.05 significance level.As a result of the study, statistically significant differences were found between the age range of the participants and the factors affecting the sport, class levels and factors affecting the sport, society and sport, the age of active athletes and the mean of sports and community and sport factors in the development of the country.Keywords: Social marketing, Sport marketing, Racquet sports.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleRaket sporu ile uğraşan sporcuların sporun sosyal yönden pazarlanmasına ilişkin tutumlarının araştırılması
dc.title.alternativeInvestigation of the attitudes of racquet athletes on social marketing of sports
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-05-12
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.subject.ytmSocial marketing
dc.subject.ytmSport activities
dc.subject.ytmSportsmen
dc.subject.ytmSports marketing
dc.subject.ytmRacquet Sport
dc.identifier.yokid10319189
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid664449
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess