Show simple item record

dc.contributor.advisorBebek, Adil
dc.contributor.authorLabanieh, Mohamad Yaser
dc.date.accessioned2023-09-22T12:29:11Z
dc.date.available2023-09-22T12:29:11Z
dc.date.submitted2023-05-17
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740874
dc.description.abstractBu tezin amacı, beyin fırtınası yönteminin Arap dilinde yabancılara konuşma becerisi konusunda, beyin fırtınası yöntem ve tekniklerini bilimsel bir şekilde kullanamak ve eğitim alanında uygulayarak bu yöntemi bilimsel bir şekilde kullanıp onun boyutlarını ortaya çıkararak ve bunu eğitim teorilerine bağlayarak bundan nasıl faydalanılabileceğini ortaya koymak. Konuşma becerisi Konusunda yabancılara Arap dili eğitiminde beyin fırtınası yönteminin rolünün ne olduğunu göstermektir. Bu araştırmanın önemi, bir yandan yabancılara Arapça öğretmek, bir yandan da bilimsel, eğitimsel ve modern eğitim gereksinimlerinin çoğuna cevap vermek ve diğer yandan eğitim sürecinde düşünme, yöntem ve becerilerinin kullanılmasına ihtiyaç duyulması ile ilgili bir husustur. Tez üç hipotez içermektedir. Birincisi: Beyin fırtınası ve teknikleri yöntemi aracılığıyla eğitimin bağımsız değişkeni ile yabancı Arapça öğrencilerin için konuşma becerisinin güçlendirilmesi ile bağımlı değişkenler arasında pozitif bir ilişki mevcuttur. İkincisi, Önceki beceri testi sonuçlarında kontrol grubunun aritmetik ortalaması ile deney grubunun aritmetik ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark yoktur. Üçüncü hipotez, Konuşma becerisinin test başarısı sonucunda deney grubunun lehine aritmetik ortalama ile kontrol grubunun standart sapması ve deney grubunun deneysel ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark. Tez iki yaklaşıma dayanmaktadır: Birincisi teorik, çerçeve içinde kullanılan analitik tanımlayıcı yaklaşım. İkincisi ise, araştırma çerçevesinde uygulanan yarı deneysel yaklaşım. Tez hem de teorik hem de pratik yönleriyle, teorik tezin hedeflerine ulaşıldığını gösteren bir dizi sonuç ortaya çıkardığı gibi tez hipotezlerinin pratik çerçevesi sonuçları ile eşleşmesini de ortaya çıkarmıştır. Sonuç beyin fırtınası yöntem olarak eğitimin iki bağımsız değişkeni ile yabancı. Arapça öğrencilerin konuşma becerilerini güçlendiren bağımlı değişken arasındaki ilişkiyi belirlemektedir.
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to identify the role of brainstorming method in Teaching Arabic to Foreigners in terms of speaking skill by providing the methods and techniques of brainstorming in a scientific manner and by applying these in the field of education, revealing the dimensions of application of this method in a scientific way, by binding it to educational theories and by indicating how this method may be used. The importance of this study is to teach Arabic to foreigners, to address most of scientific, educational and modern educational requirements, and to highlight the need to use thinking, methods and skills during the process of education. The thesis consists of three hypotheses. First hypothesis is that there is a positive correlation between the dependent variables in strengthening speaking skills of foreign students of Arabic learners and the independent variable of education by way of brainstorming and techniques method. Second hypothesis is that there is not a statistically significant difference between the arithmetic mean of the control group and the study group in the results of previous skill test. The third hypothesis is that there is a statistically significant difference between the arithmetic mean in favor of study group and the standard deviation of control group and experimental mean of the study group in terms of the next test success of speaking skill . The thesis is based on two approaches; the first one is the analytical descriptive approach used in the theoretical framework and the semi-experimental approach applied within the framework of the research. The thesis revealed a number of results indicating that the theoretical targets of the thesis have been reached with both its theoretical and practical aspects. And furthermore, it is also found that the hypotheses of the thesis have been matched with the results of the practical framework. The most important of these results is to determine the correlation between the two-independent variable of education by using brainstorming method and the dependent variable strengthening the speaking skills of foreign Arabic learners.en_US
dc.languageArabic
dc.language.isoar
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleدور أسلوب العصف الذهني وتقنياته في تعليم اللغة العربية للأجانب(مهارة المحادثة نموذجاً)
dc.title.alternativeYabancılara Arapça öğretiminde beyin fırtınası yönteminin rolü (Konuşma becerisi örneği)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-05-17
dc.contributor.departmentArap Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmArabic
dc.subject.ytmBrainstorming
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmSpeaking skills
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmForeign domestic students
dc.identifier.yokid10259650
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid694406
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineArap Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess