Show simple item record

dc.contributor.advisorYenğin, Deniz
dc.contributor.authorOlcay, Sümeyya
dc.date.accessioned2023-09-22T12:29:11Z
dc.date.available2023-09-22T12:29:11Z
dc.date.submitted2023-05-15
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740873
dc.description.abstractToplumsal bir varlık olan insanoğlunun yaşam gelişim evreleri süresince sosyalihtiyaçlar ortaya çıkmıştır. Güvenlik, barınma, kişisel, biyolojik ihtiyaçlarınkarşılanması sonrası dış çevreyle etkileşimi içerisine alan belli başlı sosyal ihtiyaçlar,teknik bilginin ilerlemesi ve gelişmesiyle şekil değiştirmeye başlamıştır. Bu durum dateknolojinin ilerlemesine bağlı olarak insan hayatına etki edebilecek bazı kolaylıklarıve değişiklikleri de beraberinde getirmektedir. Dijitalleşme çağını yaşadığımız ve dahada gelişmesinin öngörüldüğü çağımızda teknolojik aletler, eğlence ve sosyalleşmeninyanı sıra hayatı kolaylaştıran, birtakım problemlere ve ihtiyaçlara cevap veren bir şekilalmaktadır. Artık sosyal ihtiyaç kapsamında edinilmesi zorunlu hissedilen bu araçlaryapay zekâ teknolojisiyle önemli bir gelişme olarak karşımızda durmaktadır.Dijitalleşmeyle birlikte hemen hemen tüm araç-gereçlerin dönüşümü de dijitalleşerek;yine insanoğlunun davranış değişikliğinde, yeni dünyaya adaptasyon sürecinde önemlibir rol oynamaktadır. Bu teknolojik gelişmeden biri de konuşma, düşünme, öğrenme,iletişim kurma gibi insan davranışlarını kendi içinde barındıran yapay zekâ teknolojisidijital asistanlardır. Dijital asistanlar yeni dünyada Maslow'un `İhtiyaçlarHiyerarşisi`nde sosyal ihtiyaçlara cevap veren bir konuma gelmekte, dijitalleşmeylebirlikte ihtiyaçların karşılanma biçimleri değişmektedir. Çalışmada, sosyal ihtiyaçlarkapsamında Google Home dijital asistan incelenmiş, dijital asistanı kullanan 5 bireyile açık ve kapalı uçlu anket yöntemiyle kullanıcı deneyimleri öğrenilmiş, elde edilenbulgular yorumlama tekniğiyle analiz edilmiştir.
dc.description.abstractSocial needs have emerged during the life development stages of human as asocial being. The main social needs, which involve the interaction with the externalenvironment after meeting the security, housing, personal, biological needs, havebegun to change shape with the development and improvement of technicalknowledge. This situation brings about some of the conveniences and changes thatmay affect human life depending on the progress of technology. In our age, where welive the era of digitalization and in which further development is envisaged,technological instruments take a form that responds to a number of problems and needsthat make life easier as well as entertainment and socialization. These tools, which arenow considered to be compulsory within the scope of social needs, are an importantdevelopment with artificial intelligence technology. With digitalization, thetransformation of almost all tools has been digitalized; it plays an important role in thechange of behavior of human beings in the process of adaptation to the new world.One of these technological developments is the digital assistant of artificialintelligence technology, which includes human behaviors such as speaking, thinking,learning and communicating. In the new world, digital assistants have been coming toa position that responds to social needs in Maslow's `Hierarchy of Needs`. In thisstudy, Google Home digital assistant was examined within the scope of social needs,user experiences were learned with open and closed-ended questionnaire method with5 individuals using digital assistant, and the findings were analyzed with interpretationtechnique.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleSosyal ihtiyaçların karşılanmasında yeni medya uygulama örneği olarak dijital asistanlar
dc.title.alternativeDigital assistants as an example of new mediaapplication in satisfying social needs
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-05-15
dc.contributor.departmentYeni Medya Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAssistance services
dc.subject.ytmMass media
dc.subject.ytmDigitization
dc.subject.ytmSocial asistance program
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmNew media
dc.subject.ytmSocial need
dc.identifier.yokid10297974
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid666139
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineYeni Medya Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess