Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşar, Mehmet Reşat
dc.contributor.authorYaman Bozdemir, Kübra Nur
dc.date.accessioned2023-09-22T12:29:11Z
dc.date.available2023-09-22T12:29:11Z
dc.date.submitted2023-05-12
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740872
dc.description.abstractBu çalışmada okul öncesi çocukların gelişim süreci incelenerek, resim eğitimi bueğitim sürecinde ise aile davranışları tartışılmıştır.Resim, okul öncesi dönemdeki çocukların yaratıcılık ve estetik gelişiminidestekleyen önemli bir öğe olarak bilinmektedir. Çocuğun doğumundan itibarengelişim evreleri ile paralel süre gelen yaratıcılık ve çizme güdüsü, çocuğun kendikendine keşfinin ve doğal yolla gelişiminin bir sonucu olduğu kabul edilebilir.Araştırmada öncelikle çocuğun gelişim süreçleri incelenmiş olup, bu süreçtefizyolojik ve psikolojik olarak görülen evrelerin açıklaması örneklerle ifadeedilmiştir. Ardından bu evrelerin, çocuğun sanatsal gelişim sürecinde resim eğitimiile paralel olan ilerleyişi ve ailenin psikolojik ve fizyolojik olarak çocuğa olan etkendavranışları, bu tutumların çocuk üzerinde olumlu ve olumsuz etkiler oluşturduğuizlenmiştir. Bilinçsiz aile bireylerinin çocuk üzerindeki tutumları çocuklar tarafındanresim aracılığı ile ifade edilmiş olup davranış bozukluğuna ve özgüven eksikliğinekadar sonuçlara ulaşıldığı görülmüştür.Sonuç olarak okul öncesi çocukların gelişim süreçleri boyunca resmin önemli biriletişim aracı olduğu anlaşılır haldedir. Bu tezde yapılan araştırmalar sonucu ise ailedavranışlarının okul öncesi çocuk resimlerinde psikolojik olarak, başarıya ulaşmalarıve doğru yönlendirilmesi hususunda pedagog görüşleriyle birlikte önerilergeliştirilmiştir.
dc.description.abstractThis study examines the development process of preschool children, their arteducation and how families react whilst this education process.Art education is a well-known element that supports the creativity and aestheticdevelopment of preschool children. A childs developmental stages since the birth iscompatible with creativity that comes from inside and motive to draw. Thiscreativity and motivecan be accepted as a result of the child's self-discovery andnatural development.This research firstly examines the developmental processes of the childphysiologically and psychologically with examples. Furthermore, the researchobserves that the progress of these stages are compatible with the art education andchild's artistic development process and how the psychological and physiologicalbehaviour of the family towards the child and their attitude generates positive andnegative effects on the child.The uneducated of the more conservative family members on the child wereexpressed by these children through painting creatively. Futhermore, it was observedthat the effects of these attitudes can reached up to behavioural disorder and lack ofself-confidence. In conclusion , it can be understood that painting is an importantcommunication tool during the development process of preschool children.As a result of the researches made in this dissertation,suggestions and ideas havebeen created together withpedagogues on how to achieve the psychological successand correct orientation of family behaviors in preschool children's paintings.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleErken çocukluk dönemi resim eğitiminde çocukların gelişim süreçleri ve aile tutumları
dc.title.alternativeDevelopment process of pre-school kids and its relati̇on to family attitude and painting
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-05-12
dc.contributor.departmentGörsel Sanatlar Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFamily attitude
dc.subject.ytmChild development
dc.subject.ytmEarly child education
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmPreschool education
dc.identifier.yokid10302466
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid663483
dc.description.pages66
dc.publisher.disciplineGörsel Sanatlar Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess