Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Gökçe
dc.contributor.authorŞahin, Ayşe Çiğdem
dc.date.accessioned2023-09-22T12:29:08Z
dc.date.available2023-09-22T12:29:08Z
dc.date.submitted2023-01-27
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740867
dc.description.abstractKendi kendine ilaç kullanımı dünya çapında yaygın bir uygulamadır ve bunun sonucu maddi,manevi ve sağlık kayıpları olmaktadır. AraĢtırma COVID-19 pandemi sürecinde hemĢirelikbölümü öğrencilerinin kendi kendine ilaç kullanım yaygınlığını ve etkileyen faktörlerideğerlendirmek amacıyla tanımlayıcı nitelikte yapılmıĢtır. ÇalıĢma KırĢehir Ahi EvranÜniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi hemĢirelik bölümünde 2020-2021 eğitim-öğretimyılında, araĢtırmaya katılmayı kabul eden 560 öğrenci ile yürütülmüĢtür. AraĢtırmada evrenin%61.40'ına ulaĢılmıĢtır. Veriler, araĢtırmacılar tarafından ilgili literatür incelenerekoluĢturulan `Veri Toplama Formu` kullanılarak toplanmıĢtır. Verilerin analizinde, sayı,yüzde, ortalama ve Ki-Kare testi kullanılmıĢtır. AraĢtırmaya katılan hemĢirelik öğrencilerininyarıdan fazlasının (%63,6) kendi kendine ilaç kullandığı, en sık oranda baĢ ağrısı, nezle/gripve menstruasyon ağrısı nedeniyle ilaç kullandıkları ve en sık kullanılan ilacın ağrıkesici/analjezik (% 69,8) olduğu belirlenmiĢtir. HemĢirelik öğrencileri en çok kendi kendineilaç kullanma nedenleri önceden aynı ilacı kullanma (%56,2), ilaca iliĢkin tıbbi bilgiye sahipolma (%26,8), ilacın evde mevcut olması (%26,8), önemsiz gibi görülen sağlık sorunu(%16,8), sorunun acil olması (%14,6) ve pandemi süreci (COVID-19) nedeni ile (%13,4)Ģeklinde belirlenmiĢtir. Öğrencilerin kendi kendine ilaç kullanma durumları ilesosyodemografik özellikleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmamıĢtır(p>0,05). Anne eğitim durumu ortaokul ve üstü olan öğrencilerin, evde eczane dolabında,buzdolabında ya da dolapta ilaç bulunduran öğrencilerin kendi kendine ilaç kullanım oranınındaha fazla olduğu bulunmuĢtur. HemĢirelik öğrencilerin, kendi kendine ilaç kullanma oranıoldukça yüksektir. HemĢirelik lisans eğitimi ders müfredatlarında kendi kendine ilaç kullanımı konusuna yer verilmelidir. Ayrıca, öğrenciler kendi kendine ilaç uygulamalarınınsonuçları konusunda eğitilmelidir.Anahtar Kelimeler: Kendi kendine ilaç kullanımı, hemĢirelik öğrencisi, ilaçlar.
dc.description.abstractSelf-medication is a common application worldwide, resulting in financial, spiritual andhealth losses. This descriptive study was conducted to assess self-medication prevalence innursing students in the COVID-19 pandemic and the influencing factors. The study was carriedout with 560 students who were receiving education in KırĢehir Ahi Evran University Faculty ofHealth Sciences nursing department during the 2020-2021 academic year and agreeing toparticipate in the study. In the study, 61.40% of the population was reached. The data werecollected using the `Data Collection Form` which was prepared by the researchers upon therelevant literature review. In the data analysis, number, percentage, mean, and Chi-square testwere used. It was determined that more than half of the nursing students who participated inthe study (63.6%) applied to self-medication, they used medication mostly due to headache,cold/flu and period pain and the most frequently used medication was analgesic (69.8%). Themost frequent self-medication reasons of the nursing students were taking the same drugbefore (56.2%), having medical knowledge about the drug (26.8%), having the drug availableat home (26.8%), considering health problem unimportant (16.8%), having an emergencysituation (14.6%) and the pandemic (COVID-19) (13.4%). It was determined that there wasno statistically significant difference between the self-medication and sociodemographiccharacteristics of the students (p>0.05). The students, whose mother's educationalbackground was secondary education and above and those who kept drugs in a medicinechest, fridge or cupboard at home, had a higher rate of self-medication. The nursing studentshad a very high rate of self-medication. It is recommended that nursing undergraduatecurricula include the subject of self-medication. In addition, it is recommended to trainstudents on the outcomes of self-medication. Keywords: Self-medication, nursing student, drugs.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMoleküler Tıptr_TR
dc.subjectMolecular Medicineen_US
dc.titleHemşirelik öğrencilerinin COVID-19 pandemisinde kendi kendine ilaç kullanım özellikleri
dc.title.alternativeCharacteristics of nursing students' self-medication in the COVID-19 pandemic
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-01-27
dc.contributor.departmentMoleküler Tıp Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmNurses
dc.subject.ytmNursing
dc.subject.ytmNursing research
dc.subject.ytmDrug utilization
dc.subject.ytmStudents-nursing
dc.subject.ytmCoronavirus enfections
dc.subject.ytmCoronaviridae
dc.subject.ytmPandemics
dc.subject.ytmDrug utilization review
dc.subject.ytmCOVID 19
dc.identifier.yokid10301931
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid694478
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess