Show simple item record

dc.contributor.advisorIsmayılov, Ismayıl
dc.contributor.authorÖzcan, Erkan
dc.date.accessioned2023-09-22T12:27:29Z
dc.date.available2023-09-22T12:27:29Z
dc.date.submitted2023-08-18
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740614
dc.description.abstractÖZCAN, Erkan. İlköğretim Okullarında Stratejik Planlama (Şavşat İlçesi Atatürk Ortaokulu Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Trabzon, 2018. Teknoloji yapısında değişimlerin hızlı bir şekilde meydana gelmesi, kurum yapılarında değişimlerin oluşmasına hız kazandırmıştır. Bu durum ise değişimleri sistemli bir şekilde yakalama ve kaliteli bir ürün ya da hizmet anlayışını geliştirme açısından gerekli olarak görülmektedir. Bu çerçevede eğitim kurumları da bu değişimden etkilenmekte ve eğitim kalitesi açısından planlama gerekli görülmektedir. Bu çerçevede çalışma bağlamında, Artvin'in Şavşat ilçesinde yer alan Atatürk Ortaokulu ve Ardanuç ilçesinde yer alan Cumhuriyet Ortaokulu'nda stratejik plan hazırlama süreçlerinin değerlendirilmesi ve hazırlanan stratejik planlamanın incelenerek idareci ve öğretmenlerin bu konuya ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi sağlanmaya çalışılmıştır. Görüşme formları ile desteklenen araştırma 2015-2016 öğretim yılı içerisinde Şavşat ilçesi bazında Atatürk Ortaokulu ve Cumhuriyet Ortaokulu kapsamında gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın amacı, Artvin ilinin farklı ilçelerinde oluşturulan stratejik planlamaların etkinliğinin, idareci ve öğretmenlerin görüşme formlarına yansıttıkları görüşleri doğrultusunda geliştirilmesidir. Bu bağlamda sorulara yönelik görüşlerde, okullardaki stratejik planlamayla ilgili olarak öğretmenlerin bilgilerinin etkin bir nitelik taşımadığı ve okul ile öğretmenler arasındaki işbirliğinin fazla olmamasından kaynaklı olarak stratejik planlamanın yalnızca stratejik planlama ekibi tarafından belirlendiği tespit edilmiştir. Bu durumun bir göstergesi ise öğretmenlerin bazılarının, stratejik planlamanın geliştirilmesinin bir gereklilik olmadığı yönündeki görüşlerinden kaynaklı olduğu durumudur. Diğer yandan bazı öğretmenler ise planlamanın beş yıllık hazırlanmasından ziyade daha kısa bir süreyi ifade eden stratejik plan hazırlamanın daha etkin olacağını belirtmektedir. Okula bağlılık hissedememe durumu ise öğretmenlerde yaygın olarak belirlenmiş ve okullardaki öğretmen sirkülasyonunun fazlaca olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Planlama, İlköğretim, Stratejik planlama, Strateji yönetimi
dc.description.abstractÖZCAN, Erkan. Strategic Planning in Elementary Schools (Şavşat County Atatürk Elementary School Example), Graduate Degree Thesis, Trabzon, 2018. Rapid changes in the structure of technology have accelerated the formation of changes in institutional structures. This seems to be necessary in order to capture change systematically and to develop a quality product or service understanding. Educational institutions in this framework are also affected by this change and planning is needed in terms of educational quality.In the frame of this framework, Atatürk Secondary School and Cumhuriyet Secondary School located in Şavşat and Ardanuç districts of Artvin province examined the strategic planning process and the strategic planning prepared to determine the opinions of the managers and teachers about this subject. The survey, which was supported by the questionnaire survey, was realized within the scope of Atatürk Secondary School and Republic Secondary School in Şavşat and Ardanuç districts in 2015-2016 academic year.The general aim of the syudy is to improve the effectiveness of the strategic plans created in different districts of Artvin province in line with the opinions that managers and teachers have directed towards their interview forms.In this context, it has been determined that strategic planning is only determined by the strategic planning team because the teachers information on the schools for strategic planning is not effective and the cooperation between the school and the teachers is not too much. A demonstration of this situation is that some of the teachers are based on the fact that the development of strategic planning is not a requirement. On the other hand, some teachers point out that preparations which express a much shorter period than the five-year preparation of planning are more effective. The lack of loyalty to the school was found to be widespread in teachers and the circulation in the schools was high. Key Words: Planning, Primary school, Strategic planning, Strategy managementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında stratejik planlama (Şavşat ilçesi Atatürk Ortaokulu örneği)
dc.title.alternativeStrategic planning in elementary schools (Şavşat county Atatürk Elementary School example)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-08-18
dc.contributor.departmentYönetim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10186870
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAVRASYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid807344
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineYönetim Bilimleri Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess