Show simple item record

dc.contributor.advisorGenç, Salih Zeki
dc.contributor.authorAkdemir, Ayşen
dc.date.accessioned2023-09-22T12:27:17Z
dc.date.available2023-09-22T12:27:17Z
dc.date.submitted2022-07-29
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740585
dc.description.abstractDijital göçmen, 1980 yılı ve öncesinden doğmuş, dijital dünyaya sonradan dahil olmuş bireylere denilmektedir. Hızla gelişen teknoloji hayatın her alanında olduğu gibi eğitim alanında da kullanımı kaçınılmaz bir hal almıştır. Günümüzde tüm sınıf öğretmenleri, teknoloji çağında doğmuş dijital yerli öğrencilerin eğitiminden sorumludur. Bu bağlama öğretmenlerin de eğitim teknolojileri kullanımı becerilerine sahip olmaları beklenmektedir. Öğretmenlerin teknoloji kullanma becerilerine sahip olmaları, dijital yerli öğrencilerinin ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri açısından son derece önemlidir. Bu çalışma dijital göçmen sınıf öğretmenlerinin eğitim teknolojileri kullanımına yönelik görüşlerini konu almaktadır. Tezin amacı, dijital göçmen sınıf öğretmenlerinin, eğitim teknolojilerini kullanımına yönelik görüşleri doğrultusunda bir değerlendirme yapmaktır. Nitel bir çalışma olan bu araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim öğretim yılında Çanakkale İli sınırları içerisinde bulunan ilçelerdeki Milli Eğitim Müdürlüklerine bağlı ilköğretim okullarında görev yapmakta olan dijital göçmen sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu ise bu Milli Eğitim Müdürlüklerine bağlı toplam 29 ilköğretim okulunda görev yapan 34 dijital göçmen sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Anahtar Sözcükler: Dijital göçmen, Dijital Yerli, Eğitim Teknolojisi
dc.description.abstractDigital migrants are individuals who were born in 1980 and before, who were later included in the digital world. Rapidly developing technology has become inevitable in the field of education as in all areas of life. Today, all classroom teachers are responsible for the education of digital native students born in the age of technology. In this context, teachers are expected to have the skills to use educational technologies. The ability of teachers to use technology is extremely important in terms of answering the needs of digital native students. This study focuses on the opinions of digital migrant classroom teachers about the use of educational technologies. The aim of the thesis is to make an assessment in line with the opinions of digital immigrant classroom teachers on the use of educational technologies. In this qualitative study, a semi-structured interview form was used as a data collection tool. The target population of the study is digital migrant classroom teachers working in primary schools affiliated to the National Education Directorates in the districts within the borders of Çanakkale in the 2016-2017 academic year. The study group of the research consists of 34 digital migrant classroom teachers working in 29 primary schools connected to these National Education Directorates.Keywords: Digital migrant, Digital native, Educational Technologiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDijital göçmenler üzerine bir çalışma: Sınıf öğretmenlerinin eğitim teknolojileri kullanımı hakkındaki görüşleri
dc.title.alternativeA study on digital migrants: Primary school teacher's thoughts about educational technologies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-07-29
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmDigital natives
dc.subject.ytmDigital immigrant
dc.identifier.yokid10211250
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid690190
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess