Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Cevdet
dc.contributor.authorÖnal Çetin, Nilgün
dc.date.accessioned2023-09-22T12:27:16Z
dc.date.available2023-09-22T12:27:16Z
dc.date.submitted2022-01-25
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740581
dc.description.abstractBu çalışma daha önce yurt dışına giden, altıncı, yedinci ve sekizinci sınıfdüzeylerinde 80 özel ortaokul öğrencisine uygulanmıştır. İlişkisel araştırma modelininkullanıldığı çalışmada nicel ve nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Burada kullanılanher bir alt boyut SPSS 22 programında ayrı ayrı analiz edilmiştir.8. sınıf öğrencilerinden10'u ile röportaj yöntemi ile görüşülerek yurtdışında eğitim deneyiminin dil öğrenmesüreçlerine katkılarına ilişkin algıları değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda yurt dışındaeğitim görmüş ortaokul öğrencilerinin motivasyon düzeylerinin dil öğrenimi konusundagenel olarak olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışmada, yurt dışı deneyimininöğrencilerin yalnızca motivasyon düzeylerine değil aynı zamanda konuşma becerilerine,konuşmada özgüven ve kültürler arası farkındalıklarına da katkısı olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Yurtdışında Dil Öğrenimi, Ortaokul İngilizce Başarısı,Motivasyon, Kültürlerarası Farkındalık, Konuşma Becerileri
dc.description.abstractThis study was carried out in order to determine the motivation levels and attitudesof secondary school students who have study abroad experience towards learning English,to determine whether there are significant differences depending on gender and class, andto examine the relationship between these variables. This study was applied to 80 sixth,seventh and eighth grade private secondary school students who have been abroad before.Quantitative and qualitative research methods were used in the study in which thecorrelation research design was used. Each sub-dimension used here was analyzedseparately in the SPSS 22 program.10 of the 8th grade students were interviewed and theirperceptions about the contributions of study abroad experience to their language learningprocess were gathered. As a result of the study, it was concluded that the motivation levelsof study abroad experienced secondary school students were generally positive aboutlanguage learning. In this study, it was seen that having study abroad experiencecontributes not only to students' motivation levels but also many aspects like speakingskills, intercultural awareness and confidence in speaking.Keywords: Language Learning Abroad, Secondary School English Achievement,Motivation, Intercultural Awareness, Speaking Skillsen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn investigation into the secondary school EFL students' perceptions of language learning in a study abroad context
dc.title.alternativeYabancı dil olarak İngilizce öğrenen ortaokul öğrencilerinin yurt dışı eğitimi bağlamında dil öğrenim algıları üzerine bir araştırma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-01-25
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10326793
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid706412
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess