Sınıf öğretmeni adaylarının eğitimde sanal gerçeklik kullanımına ilişkin görüşleri
dc.contributor.advisor | Şahin, Çavuş | |
dc.contributor.author | Aydın, Furkan | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:27:14Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:27:14Z | |
dc.date.submitted | 2023-04-24 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740575 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarından alınan görüşler doğrultusunda sanal gerçeklik sistemlerinin ve uygulamalarının eğitimde kullanımının öğretmen adayları üzerinde görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak Çanakkale ilinde 2019-2020 yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'nde Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğrenim gören sınıf öğretmeni adayları araştırmanın örneklemi olmuştur. Araştırmanın nicel boyutuna 197, nitel boyutuna ise 15 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Katılımcılar lisans ve yüksek lisans öğrencileridir. Nicel ve nitel veriler ölçek formuyla eş zamanlı olarak toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS 22 paket programı kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Antonietti ve diğerleri (2000) tarafından `Eğitimde Sanal Gerçeklik Uygulamalarının Kullanımı Anketi` ile araştırmacı tarafından hazırlanan görüşme formu kullanılmıştır. Bu çalışmada araştırmanın nicel boyutu için tarama modelinden yararlanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutu için ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Açık uçlu sorular için içerik analizi tekniği ile tematik analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcı sınıf öğretmeni adaylarının görüşleri ile eğitimde sanal gerçeklik kullanımı arasında pozitif yönde bir ilişki olduğu gözlemlenmiştir. Sınıf öğretmeni adaylarının büyük çoğunluğu eğitimde sanal gerçekliğin kullanımının ilgi çekici olduğunu, şematik ve görsel düşünme stiline sahip öğrenciler için uygun olduğunu, öğrencileri aktif olmaya teşvik ettiğini, öğrencilerin konu hakkında genel bir fikir edinmelerini sağladığını, öğrencilerin çalıştıkları dersi hızlıca gözden geçirmelerini sağladığını bilgilerin uygulamaya dökülmesini kolaylaştırdığını, hızlı öğrenmeyi sağladığını, kavramayı kolaylaştırdığını, ve konsantre olmayı gerektirdiğini düşünmektedir. Katılımcıların bir kısmı ise sanal gerçekliğin zayıf yönlerini; maliyetli, yorucu ve kafa karıştırıcı olarak belirtmişlerdir. Anahtar Kelimeler: Sanal gerçeklik, Öğretmen Adayları, Arttırılmış Gerçeklik, Eğitim | |
dc.description.abstract | In this study, it was aimed to determine the effect of the use of virtual reality systems and applications in education on teacher candidates in line with the opinions received from primary school teacher candidates. For this purpose, primary school teacher candidates studying in Çanakkale Onsekiz Mart University, Department of Classroom Education in 2019-2020 in Çanakkale were the sample of the research. 197 primary school teacher candidates participated in the quantitative dimension of the study and 15 pre-service teachers in the qualitative dimension. Participants are not only undergraduate students but also graduate students. Quantitative and qualitative data were collected simultaneously with the scale form. SPSS 22 package program was used in the analysis of quantitative data. As the data collection tool, the `Survey on the Use of Virtual Reality Applications in Education` and the interview form prepared by the researcher were used. In this study, scanning model was used for the quantitative dimension of the research. Content analysis method was used for the qualitative dimension of the research. For open-ended questions, thematic analysis was carried out with the content analysis technique. As a result of the research, it was observed that there is a positive relationship between the views of the participant classroom teacher candidates and the use of virtual reality in education. The majority of the primary school teacher candidates stated that the use of virtual reality in education is interesting, suitable for students with schematic and visual thinking styles, encouraging students to be active, providing students with a general idea about the subject, enabling students to quickly review the lesson they are studying and making it easier to put the information into practice. thinks that it provides fast learning, facilitates comprehension, and requires concentration. Some of the participants stated the weaknesses of virtual reality; They stated it as costly, tiring and confusing.Keywords: Virtual Reality, Teacher Candidates, Augmented Reality, Education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmeni adaylarının eğitimde sanal gerçeklik kullanımına ilişkin görüşleri | |
dc.title.alternative | Pre -service teachers' opinions on the use of virtual reality in education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-04-24 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.subject.ytm | Virtual reality | |
dc.subject.ytm | School teachers | |
dc.subject.ytm | Augmented reality | |
dc.identifier.yokid | 10276517 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 677307 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Eğitimi Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |