Show simple item record

dc.contributor.advisorAvcı, Yusuf
dc.contributor.authorÜstün, Hülya
dc.date.accessioned2023-09-22T12:27:13Z
dc.date.available2023-09-22T12:27:13Z
dc.date.submitted2023-05-26
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740574
dc.description.abstractYabancı dil olarak Türkçe öğretimi, son yıllarda ülkemizde uluslararası öğrenci sayısının da artışıyla daha dikkatle yaklaşılması gereken konular arasındadır. Uluslararası öğrenciler A-1'den C-1/+'e kadar olan Türkçe eğitimi kurlarını tamamladıktan sonra bölümlerine geçtikleri zaman karşılaştıkları en yaygın problem, Türkçe Öğretim Merkezlerinde almış oldukları Türkçe eğitiminin lisans programlarında ihtiyaçları olan Türkçeyi karşılamamasıdır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Veri toplama sürecinde Türk Dili ve Kompozisyon dersine yönelik kelime sıklığı çalışması yapılarak Akademik Türkçe öğretimi alanına katkı sağlamak amaçlanmıştır. Bu bağlamda, Türkçe öğretim setleri ve Üniversiteler İçin Türk Dili ders kitabı karşılaştırılarak Türkçe öğretim setlerinde yer almayan kelimeler tespit edilmiştir. Çalışma sonucunda Türkçe öğretim setlerinde olmayan 856 akademik kelime elde edilmiştir. Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin dil öğrenmede karşılaştıkları sorunları tespit etmek ve bu sorunlara çözüm getirmek zamanın, yabancı dili hem öğreten hem de öğrenenler tarafından verimli kullanılmasını sağlayacaktır. Bu nedenle, uluslararası öğrenciler lisans bölümlerine geçmeden önce kelime sıklık listeleri ile buluşturulmalıdır.
dc.description.abstractTurkish teaching as a foreign language is among the subjects that should be approached more carefully with the increase in the number of international students in our country in recent years. The most common problem that international students face when they move to their departments after completing Turkish education courses from A-1 to C-1/+ is that the Turkish education they have received in Turkish Teaching Centers does not meet the Turkish they need in their undergraduate programs. In this study, document analysis, one of the qualitative research methods, was used. In the data collection process, it is aimed to contribute to the field of academic Turkish teaching by conducting a word frequency study for Turkish Language and Composition course. In this context, Turkish teaching sets and Turkish language textbooks for universities were compared and words that were not included in Turkish teaching sets were determined. As a result of the study, 856 academic words were obtained that were not in Turkish teaching sets. Identifying the problems that learners of Turkish as a foreign language encounter in learning a language and solving these problems will ensure that time is used efficiently by both foreign language teachers and learners. Therefore, international students should be introduced to word frequency lists before moving on to undergraduate programs.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleTürkçe lisans programlarında öğrenim gören uluslararası öğrenciler için Türk Dili ve Kompozisyon dersine yönelik kelime sıklığı çalışması
dc.title.alternativeWord frequency study for Turkish Language and Composition course for international students studying in Turkish undergraduate programs
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-05-26
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmWord frequency
dc.subject.ytmComposition
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmInternational student
dc.identifier.yokid10180290
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid679670
dc.description.pages216
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess