Show simple item record

dc.contributor.advisorKöksal, Dinçay
dc.contributor.authorBür Yiğit, Burcu
dc.date.accessioned2023-09-22T12:27:06Z
dc.date.available2023-09-22T12:27:06Z
dc.date.submitted2022-11-28
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740553
dc.description.abstractEdimbilim uzun zamandır bilim adamları, dilbilimciler ve araştırmacıların ilgi odağı olmuştur. Hedef dilin özgün kullanımındaki öneminin keşfedilmesi ve dil sınıflarında öğretilebilirliğinin fark edilmesinden sonra, araştırmacıların odak noktası edimbilimin sınıf ortamlarında nasıl öğretileceğine kaymıştır ve dil öğrenenlerin meta-pragmatik farkındalığının meta-pragmatik öğretim ve buna uygun sınıf içi aktiviteler yoluyla geliştirilebileceği keşfedilmiştir. Bu çalışmada araştırmacı, Konuşma Eylemi Teorisi aracılığıyla İngilizce öğrencilerinin mevcut bilgilerini bulmayı, İngilizce öğrenenlerin pragmatik yeterliklerinin meta-pragmatik öğretim yoluyla geliştirilip geliştirilemeyeceğini incelemeyi ve farklı bağlamlarda özür dileme eylemi gerçekleştirirken onları etkileyen faktörleri ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Araştırmacı, bir sonuca varmak için katılımcılara Söylem Tamamlama Testi (DCT) uygulamış ve veri toplamak için yarı yapılandırılmış görüşmeler yapmıştır. Söylem Tamamlama Testi ve yarı yapılandırılmış görüşmelerin sonucunda katılımcıların hali hazırdaki pragmatik bilgilerinin özgün olmadığı ve kısıtlı olduğu, bununla beraber, meta-pragmatik öğretim yoluyla EFL öğrencilerinin pragmatik yeterliklerinin artırılabileceği bulunmuştur. Son olarak, öğrencilerin farklı bağlamlarda özür dileme stratejilerini kullanırken çeşitli faktörlerden etkilendikleri de ortaya konulmuştur. Anahtar Kelimeler: Edimbilim, Pragmatik yeterlik, Meta-pragmatik öğretim, Konuşma Eylemi Teorisi, Özür, Özür Stratejileri
dc.description.abstractPragmatics is, for so long, the focus of attention for scholars, linguists and researchers. After the exploration of its importance in authentic use of target language and realization of its teachability in language classrooms, the focus has shifted to how to teach pragmatics in classroom settings and it has been discovered that meta-pragmatic awareness of language learners can be developed through meta-pragmatic instructions and relevant classroom activities. In this study, the researcher aimed to find out the current knowledge of EFL students through Speech Act Theory, examine whether the pragmatic competences of EFL learners can be developed through meta-pragmatic instruction and uncover the factors which affect them while expressing apologies in different contexts. In order to gather data and reach a conclusion, a Discourse Completion Test (DCT) was employed to the participants and semi-structured interviews were conducted. The results of the DCT and analysis of semi-structured interviews indicated that, the current knowledge of participants are very limited and unauthentic;on the other hand, it was found that learners' pragmatic competences can be enhanced through meta-pragmatic instruction. Lastly, it was revealed that learners have been affected by various factors while they were expressing apologies in different contexts.Keywords: Pragmatics, Pragmatic competence, Meta-pragmatic instruction, Speech Acts, Apology, Apology Strategiesen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDeveloping a pragmatic insight into the use of apology strategies for EFL learners
dc.title.alternativeYabancı dil olarak İngilizce öğrenenler için özür stratejilerinin kullanımına yönelik pragmatik bir bakış açısı geliştirme
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2022-11-28
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10283270
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid738836
dc.description.pages225
dc.publisher.disciplineİngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess