Show simple item record

dc.contributor.advisorKana, Fatih
dc.contributor.authorDurak, Ebru
dc.date.accessioned2023-09-22T12:27:00Z
dc.date.available2023-09-22T12:27:00Z
dc.date.submitted2022-11-02
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740535
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının e-öğrenme hazır bulunuşluklarını incelerken bilgisayar, internet ve çevrim içi iletişim öz yeterliğinin saptanması, kendi kendine öğrenme ve öğrenen kontrolüyle birlikte elektronik öğrenmeye karşı motivasyonlarını belirlemektir. Araştırmanın örneklem grubunu Türkiye'nin batısındaki bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 203 Türkçe öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır.Araştırma sonucunda edinilen verilere göre Türkçe öğretmeni adayları internet öz yeterliliğinde kendilerini yeterli görürken bilgisayardaki gerekli sistem ve uygulamaları kullanma konusunda eksiklikleri olduğunu ifade etmişlerdir. Elektronik öğrenmeye karşı ise motivasyonlarının yeteri düzeyde olmadığı saptanmıştır. E-öğrenme hazır buluşluğu çeşitli değişkenler açısından incelenerek anlamlı farklar elde edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Bilgisayar Öz-Yeterliği, Dijital Yetkinlik, E-Öğrenme Hazır Bulunuşluğu, E-Öğrenme Motivasyonu, İnternet Öz-Yeterliği, Öğrenen Kontrolü.
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to determine the computer, internet and online communication self-efficacy of Turkish teacher candidates while examining their e-learning readiness, to determine their motivation towards electronic learning with self-learning and learner control. The sample group of the research consists of 203 Turkish teacher candidates studying at a state university in the west of Turkey. Relational survey model, one of the quantitative research models, was used in the research.Candidates of Turkish for research-oriented learning can meet with people who are educated on the internet at a sufficient level. To ensure that their motivation for electronic education is at a sufficient level. E-learning will be able to choose what they can be ready for.Keywords: Computer self-efficacy, Digital competence, E-learning motivation, E-learning readiness, Internet self-efficacy, Learner control.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkçe öğretmeni adaylarının e-öğrenme hazır bulunuşluğunun incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of pre-service Turkish teacher e-learning readiness
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-11-02
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmElectronic learning
dc.identifier.yokid10336633
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid735039
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess