Show simple item record

dc.contributor.advisorKavuran, Tamer
dc.contributor.authorKızılcı, Serkan
dc.date.accessioned2023-09-22T12:25:53Z
dc.date.available2023-09-22T12:25:53Z
dc.date.submitted2023-02-15
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740350
dc.description.abstractGeçmişi Eski Yunan'a kadar dayanan mizah kültürünün temel ögesi gülmedir. İnsanı diğer canlılardan ayıran özelliklerden biri olan gülme, insanların mutlu olduklarında ya da başkaları ile alay ettikleri, küçümsedikleri ya da komik durumlarda kas, solunum sistemi ile birlikte ortaya çıkan bir eylemdir. Pre-modern dönemde sözlü olarak ifade edilen mizah, modern döneme geçiş ile birlikte artık sözlü-basılı kültür olarak karşımıza çıkmaktadır. Modern dönemde burleks, pandomim, fıkra, hiciv, tiyatro ve karikatür gibi öğelerle devam eden mizah kültürü, postmodern düşünce akımından etkilenerek, parodi, absürd, pastij, montaj, animasyon ve caps/memes gibi yeni mizah ögeleri ile üretilmeye başlanılmıştır.Postmodern dönemde yeni iletişim teknolojileri ile dijital bir çağ başlamıştır. Dijimodernizm de denen bu çağda, artık her birey dijital teknoloji sayesinde kültür üreticisi durumuna gelmiştir. Gündemdeki bir olay, olgu ya da gelişme ilgili olarak internet kullanıcılarının montaj tekniklerini kullanarak ürettikleri caps'ler, postmodern mizah türlerinin en önde gelen örneklerinden biri olmuştur. Spor, siyaset, ekonomi, ve sosyal hayat ilgili üretilen caps'lerle birlikte eğitim hayatı ile ilgili de birçok caps üretilmiştir. Eğitim alanında üretilen caps'lerde, eleştirilmek yada dikkat çekilmek istenen bir konu ilgili alakasız bir görsel seçilerek, altına kırmızı şerit üzerine beyaz bir alt metin yazılarak görselin anlamı bozulmakta ve görselde yeni bir anlam inşa edilmektedir. Bu anlamda basit rastlantısal örneklem yöntemi ile seçilen, öğretmen, öğrenci, veli ve idareci temalı 30 adet internet caps'i, nitel araştırma yöntemlerinden göstegebilim yöntemi ve Amerikan göstergebilimci ve filozof Charles William Morris'in göstergebilim kavramlarından Sözdizimsel Boyut, Anlambilimsel Boyut ve Edimbilimsel boyut açısından analiz edilmiştir.
dc.description.abstractThe basic element of humor culture dating back to Ancient Greece is laughing. Laughing, which is one of the features that distinguishes humans from other creatures, is an action that occurs with the muscular and respiratory system when people are happy, jest at someone, belittle or humorous. Humor expressed verbally in the pre-modern period appears as a verbal-printed culture with the transition to the modern period now. The humor culture, which continued with elements such as burlex, pantomime, jokes, satire, theater and cartoons in the modern period, was influenced by the postmodern thought movement and started to be produced with new humor elements such as parody, absurd, pastij, montage, animation and caps/memes.A digital age has started with new communication technologies in the postmodern period. In this age, also called Digimodernism, every individual has become a cultural producer thanks to digital technology. The caps produced by internet users using montage techniques regarding an event, phenomenon or development on the agenda have been one of the leading examples of postmodern humor genres. Many caps were produced related to education life along with caps produced on sports, politics, economy and social life. In memes produced in the field of education, a new meaning is constructed by selecting an irrelevant visual about a subject to be criticized or attracting attention, and by writing a white sub-text on a red stripe under the visual, changing the meaning of the visual. In this sense, 30 internet memes with the theme of teacher, student, parent and administrator selected by simple random sampling method were analyzed in terms of Syntactic Dimension, Semantic Dimension and Pragmatical dimension from the concepts of semiotician of the American semiotician and philosopher Charles William Morris and semiotic method in qualitative research methods.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titlePostmodern mizah anlayışında caps kültürünün analizi: Eğitim alanındaki caps'ler
dc.title.alternativeThe analysis of caps culture in postmodern humor understanding: Caps in education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-02-15
dc.contributor.departmentİletişim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmSemiotics
dc.subject.ytmHumour
dc.subject.ytmModernism
dc.subject.ytmMorris, William
dc.subject.ytmPostmodernism
dc.subject.ytmCapses
dc.identifier.yokid10321858
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid671864
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineİletişim Bilimleri Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess