Show simple item record

dc.contributor.advisorŞentürk, Recep
dc.contributor.authorCebeci, Ahsen Nimet
dc.date.accessioned2023-09-22T12:25:28Z
dc.date.available2023-09-22T12:25:28Z
dc.date.submitted2023-05-03
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740296
dc.description.abstractBu tezin amacı, günümüzde modern epistemik inançlar ışığında mantık öncesi düşünce olarak kabul edilecek olan araçlara odaklanarak, İmam Ebu Ḥāmid el-Gazālī'nin bilgi teorisinde öne sürülen bilgi edinme araçlarını keşfetmektir. Bu gibi araçların çeşitli yerlerde anlatıldığı gibi mantık öncesi ya da mantıksız olmadığını, ancak bu araçlar bu tür aşağılayıcı etiketlendirmeyi motive eden metafizik bakış açısından (ya da bunun yokluğundan) çok farklı, kapsamlı ve sofistike bir metafizik teolojiden türediğini ve o teolojinin epistemik boyutunu teşkil ettiğini iddia edeceğim. Tez, İmâm el-Ghazâlî'nin eğitim felsefesine bu vasıtaları dahil etmesinin entelektüel zayıflığın semptomu olmadığını, ancak İslam düşüncesinin bütüncül niteliğinin göstergesi olduğunu öne sürer. Bu bütüncül dünya görüşünde metafizik, fizik, epistemoloji, ve etik aralarındaki sınırlar belirsizdir, ayırt edilmeleri imkansızdır: bu değişik felsefi alanlar varoluşun ayrılmaz parçacıklarını betimlerler. Imam el-Gazali'nin, ilim talep edenlerin o ilim peşinde metafizik, manevi ve ritüel yöntemleri kullanmaları gerektiği düşüncesi, bilgi teorisinde tutarsızlık yaratmaz, aksine, artık İslam düşüncesinde kanon olan bu eğitim felsefesine güç ve insicam katar.
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to explore the means of knowledge acquisition put forward in Imām Abu Ḥāmid al-Ghazālī's theory of knowledge, with particular focus on those elements that would, today, be deemed prelogical in light of modern epistemic convictions. I will argue that such means are not prelogical or irrational, as they have been described in several places, but are the natural epistemic dimension of an extensive and sophisticated metaphysical theology that differs significantly from the metaphysical outlook (or lack thereof) that motivates such pejorative labeling. I will further argue that Imām al-Ghazālī's inclusion of these means is not a symptom of intellectual weakness or ritualistic bias, but a valuable illustration of the wholistic nature of Islamic thought, in which the metaphysical, the physical, the epistemological, and the ethical are all treated as inextricable facets of existence whose separating boundaries are, in many cases, impossible to delineate. Thus, Imām al-Ghazālī's conviction that seekers of knowledge should conduct their search through metaphysical, spiritual, and ritualistic means does not detract from, but rather lends coherence and strength to his theory of knowledge, which has become canon within the vast intellectual tradition of his faith.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.titleThe holistic approach to knowledge and education in İmām Abū Hāmid Al-Ghazālī's system of thought
dc.title.alternativeImām Abū Hāmid Al-Ghazālı̄'nin düşünce sisteminde ilim ve eğitime bütünsel yaklaşım
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-05-03
dc.contributor.departmentMedeniyet Araştırmaları Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10152741
dc.publisher.instituteMedeniyetler İttifakı Enstitüsü
dc.publisher.universityİBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid789017
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess