Show simple item record

dc.contributor.advisorŞanlı Kula, Kamile
dc.contributor.authorEkin, Hasan
dc.date.accessioned2023-09-22T12:25:19Z
dc.date.available2023-09-22T12:25:19Z
dc.date.submitted2021-12-06
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740273
dc.description.abstractBu araştırmada, Kırşehir/Merkez ortaokullarında öğrenim gören öğrencilerin anne baba tutumu, sınav kaygısı ve matematik kaygısının cinsiyet, sınıf, kardeş sayısı, ailenin kaçıncı çocuğu olduğu, anne babanın birlikte yaşama durumu, algılanan aile ortalama aylık gelir düzeyi, anne ve baba eğitim durumu, anne çalışma durumu, okulundan ve sınıfından memnun olma durumu, ders çalışmak için özel odanın olma durumu, matematik öğrenmek amaçlı internet ya da bilgisayar programlarından yararlanma durumu, matematikte kendini hissettiği seviye, derslerle ilgili sorunlarda kimlerden yardım aldığı, özel ders alma durumu, günlük ders çalışma saati, düzenli olarak herhangi bir spor, müzik, resim vb. etkinliğine katılma, algılanan anne baba tutumu gibi değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma Kırşehir/Merkez ortaokullarında öğrenim gören öğrenciler ile gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla araştırmada `Kişisel Bilgi Formu`, `Anne Baba Tutum Ölçeği`, `Sınav Kaygısı Envanteri` ve `Matematik Kaygı Ölçeği` kullanılmıştır.Ortaokul öğrencilerinin bazı sosyodemografik değişkenlere göre anne baba tutumu, sınav kaygısı ve matematik kaygısı ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir. Fakat öğrencilerin sınıf ve özel ders alma durumuna göre anne baba tutumu ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin ailenin kaçıncı çocuğu olduğu, özel ders alma durumu ve düzenli olarak herhangi bir spor, müzik, resim vb. etkinliğe katılma durumuna göre sınav kaygısı ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Öğrencilerin cinsiyet, sınıfından memnun olma durumu, matematik öğrenmek amaçlı internet ya da bilgisayar programlarından yararlanma durumu ve düzenli olarak herhangi bir spor, müzik, resim vb. etkinliğine katılma durumuna göre ise matematik kaygısı ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık yoktur.
dc.description.abstractIn this research, It is aimed to search the students who study at central secondary schools of Kırşehir in terms of some variables like parental attitude, exam anxiety and maths anxiety, gender, class, siblings number, the student's birth order in family, living together status of parents, perceived average monthly income level of family, educational status of parents, mother's work status, the status of gladness of the school and class, owning of private study room, computer programs for learning maths, the maths level of the student as emotionally, people who help the student for lessons, taking private courses, daily study time, regular participation of students to any activities such as sports, music, art etc., and perceived parental attitudes. The research is carried out with the students who study at central secondary schools of Kırşehir. For this purpose, `Personal Information Form`, `Parental Attitude Scale`, `Exam Anxiety Inventory` and ''Maths Anxiety Scale'' are used in the research.It is detected that there is a statistically significant difference among parental attitude, exam anxiety and maths anxiety averages according to some sociodemografic variables of secondary school students. However, it is detected that there isn't a statistically significant difference between parental attitude averages in reference to their classes and taking private lessons situations of the students. There isn't detected a statistically significant difference among exam anxiety averages according to the situations what the student's birth order in family, or taking private lessons and also regular participation of students to any activities such as sports, music, art etc. Furthermore, there isn't a statistically significant difference among maths anxiety averages as for that the situations of gender, class pleasure, internet tools and computer programs for learning maths and regular participation of students to any activities such as sports, music, art etc.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin anne baba tutumu, sınav kaygısı ve matematik kaygısının incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of secondary school students parental attitude, exam anxiety and mathematics anxiety
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-12-06
dc.contributor.departmentMatematik Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10252133
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid696438
dc.description.pages205
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess