Çiftçi eğitimlerinin etkisi üzerine bir çalışma: Atatürk Üniversitesi örneği
dc.contributor.advisor | Aksoy, Adem | |
dc.contributor.author | Akış, Nursel | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:24:36Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:24:36Z | |
dc.date.submitted | 2022-11-30 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740153 | |
dc.description.abstract | Amaç: Atatürk Üniversitesine bağlı Çiftçi Eğitim Merkezi tarafından yapılan çiftçi eğitimi çalışmalarının etkisini belirlemek, alınan eğitimler öncesi ve sonrası davranışlardaki değişikliklerin karşılaştırmalı analizlerini yaparak il bazında yerel çiftçi eğitimi programlarında dikkate alınması gereken hususları ortaya çıkarmaktır.Materyal ve Metot: Çalışmanın materyalini, 2016-2021 yılları arasında Atatürk Üniversitesi Bitkisel Üretim Uygulama ve Araştırma Merkezi bünyesinde faaliyet gösteren çiftçi eğitim merkezinde eğitim alan 149 üreticiden anket yoluyla elde edilen veriler birincil veri kaynağını oluşturmuştur. Ayrıca konuyla ilgili literatür, web sitelerinden ve Atatürk Üniversitesi Bitkisel Üretim Uygulama ve Araştırma merkezinden elde edilen bilgiler de çalışmada materyal olarak kullanılmıştır. Bulgular: Çiftçi eğitimi alan üreticilerin çiftçi eğitimlerinden sonra tutum ve davranışlarında olumlu ve olumsuz yönde değişmeler olduğu yapılan çalışma da ortaya çıkmıştır. Ayrıca daha fazla uygulama yönlü çiftçi eğitimlerine ihtiyaç duyulduğu çiftçi eğitimlerinin sürekliliği ve sürdürülebilir periyotlarla gerçekleştiği ve üreticilerin ihtiyaç duyduğu birbirini tamamlayıcı konular ile alakalı eğitimler alınmıştır. Hayvan yetiştiriciliği, bitki yetiştiriciliği, tarımsal destekler, tarım sigortaları, proje hazırlama teknikleri, Ziraat Fakültesi ve vizyoner çiftçi kimliği, kırsalda kadın girişimci, kooperatifçilik yetişkin eğitimi alanlarında bir çiftçi birden fazla eğitim alma fırsatını da yakalamıştır. Farklı alanlarda çiftçi eğitimi alan ve bilgi donanımını arttıran çiftçilerimiz proplemler karşısında daha çözümser bir yaklaşım sunduğu görülmüştür. Çiftçi eğitimlerinin tarımsal alanda pozitif yönde etkisi olduğu ve aynı zamanda sosyal alandada etki sahibi olduğu gözlemlenmişir. Erkek üreticiler, kadın üreticilerden daha fazla eğitimlere katılmıştır. Sonuç: Çiftçi eğitimi alan çiftçilerin edindikleri bilgi ve becerileri imkânları doğrultusunda işletmelerinde ve günlük yaşamlarında kullandıkları ve çevrelerindeki diğer üreticilerle paylaştığı ortaya çıkmıştır. Erzurum ilinde en fazla hayvan ve bitki yetiştiriciliği alanlarında çiftçiler eğitim almışlardır. Alınan eğtimlerden sonra tarımsal desteklerden daha fazla yararlanmışlardır ve üreticiler arasında proje yapan çiftçilerde olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Çiftçi, Eğitim, Erzurum, TürkiyeEylül 2022, 55 sayfa | |
dc.description.abstract | Aim: The aim is to determine the effect of the farmer training activities carried out by the Farmer Education Center affiliated to Atatürk University, to make a comparative analysis of the changes in the behaviors before and after the training received, and to reveal the issues that should be taken into account in the local farmer training programs on a provincial basis. Materials and Methods: The primary data source was the data obtained through questionnaires from 149 producers who received training at the farmer training center operating within Atatürk University Crop Production Application and Research Center between 2016-2021. In addition, the literature on the subject, the information obtained from the websites and Atatürk University Plant Production Application and Research Center were also used as material in the study.Results: It was also revealed in the study that there were positive and negative changes in the attitudes and behaviors of the producers who received farmer training after the farmer training. In addition, training related to the need for more application-oriented farmers training the continuity of the farmer training is carried out in sustainable periods, and the complementary issues that the producers need, were received. A farmer had the opportunity to receive more than one training in the fields of animal breeding, plant breeding, agricultural supports, agricultural insurance, project preparation techniques, Faculty of Agriculture and visionary farmer identity, rural women entrepreneurs, cooperatives adult education. It has been observed that our farmers, who received farmer training in different fields and increased their knowledge, displayed a more analytical approach in the face of problems. It has been observed that farmer education has a positive effect in the field of agriculture as well as in the social field. Male farmers attended more training than female farmersConclusion: It has been revealed that the farmers who receive farmer education use their knowledge and skills in their work and daily life in line with their possibilities and share them with other producers around them. In Erzurum province, the farmers received training mostly in the fields of animal husbandry and plant breeding. After the training, it was revealed that they benefited more from agricultural support and that there were farmers who made projects among the producers.Keywords: Farmer, Training, Erzurum, TürkiyeSeptember 2022, 55 pages | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ziraat | tr_TR |
dc.subject | Agriculture | en_US |
dc.title | Çiftçi eğitimlerinin etkisi üzerine bir çalışma: Atatürk Üniversitesi örneği | |
dc.title.alternative | A study on measuring the effect of farmers' training: The case of Ataturk University | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-11-30 | |
dc.contributor.department | Tarım Ekonomisi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10329995 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 757549 | |
dc.description.pages | 55 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |