Show simple item record

dc.contributor.advisorAkdemir, Bünyamin
dc.contributor.authorSeçkin, Şeyda Nur
dc.date.accessioned2023-09-22T12:24:17Z
dc.date.available2023-09-22T12:24:17Z
dc.date.submitted2023-03-08
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740100
dc.description.abstractModern dünyada sürekli artan rekabet ortamında işletmelerin ayakta kalabilmesi için değişen çevreye uyum sağlaması, dış faktörleri analiz ederek kendini yenilemesi ve değişime açık bir yönetim sistemine sahip olması gerekmektedir. Bu bağlamda stratejik yönetim işletmenin hem kendi durumunun, hem de işletmenin dışındaki çevrenin analizine imkan tanımaktadır. Dolayısıyla bugünkü mevcut şartlarda işletmelerin üstün rekabet gücüne sahip olarak piyasada var olabilmeleri ancak stratejik düşünme ve stratejik hareket etmekle mümkün olacaktır.Bu çalışmanın amacı parametreleri sürekli değişen, belirsizliklerle dolu, rekabetin küresel düzleme taşındığı bugünkü iş ortamında işletmelerin üstün rekabet gücüne sahip olarak piyasada var olabilmeleri açısından stratejik yönetimin önemini ve kaçınılmazlığını ortaya koymak ve Malatya'da faaliyet gösteren Küçük ve Orta ölçekli işletmelerin stratejik bilinç düzeylerine ilişkin bir saptama yapmaktır.
dc.description.abstractFor the companies to survive within the competitive atmosphere that is increasing consistently in the modern world, they need to accommodate themselves to the changing environment, to renovate themselves by analyzing the external factors and to have a management system which is open to alteration. Since the most important characteristic of strategic management is that, it enables the company to make an analysis for both its own situation and the environment outside the firm; this is possible only with strategic thinking and consequently with strategic management.The aim of this study is to try to explain the importance and inevitableness of the strategic management for firms to survive and outperform in today?s continuously changing, highly competitive work environment and to determine the level of strategic consciousness of SMEs operating in Malatya.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde stratejik yönetim Malatya'da faaliyet gösteren küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin stratejik bilinç düzeylerinin incelenmesine yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeStrategic management: a research on strategic consciousness of SMEs operating in Malatya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-03-08
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid443628
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid710614
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess