Günlük kullanım nesnesi olan kasanın resimsel yorumlanması
dc.contributor.advisor | Geçen, Fahrettin | |
dc.contributor.author | Ablak, Mehmet Uğur | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:24:13Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:24:13Z | |
dc.date.submitted | 2023-09-13 | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/740088 | |
dc.description.abstract | Sanatçı, sanatsal düşünceyi ifade etmek için nesneye ihtiyaç duymuştur; geçmişten bu yana günlük kulanım nesnesi, birçok sanatçı tarafından gereksinimlerin ötesine ve atıl durumun dışına çıkarılarak sanatsal bir ifade biçimine dönüştürülmüştür. Sanatçı; kullanım nesnesi dışına çıkarak ve atıl duruma gelen nesneleri kendine özgün ifade biçimiyle sanatsal bir kimliğe büründürerek tekrar farklı bir yolla nesneyi dönüştürmeyi kendine görev hâline getirmiştir. Bu araştırmanın amacı, günlük kullanım nesnesi olan kasanının plastik bir ifadeye dönüştürmek için anlamlandırmaktır. Araştırma `nitel araştırma yöntemi` ile yapılmış olup verilere ulaşmak amacıyla sanat kitapları, makaleler, tezler ve internet kaynakları taranarak literatür taramasına gidilmiştir. Ayrıca araştırmacı tarafından yapılan resim çalışmaları, betimsel resim analizi metoduyla irdelenmiştir. Tez çalışmasında sanat eserlerinde nesne imgesini kullanan Batı sanat akımları ve sanatçıları ele alınmış ve Batı resim sanatındaki eserlerinde nesne kullanımın günümüze kadar değişimi, gelişimi ve kullanımı nesnesinin sanatçının bulunduğu kültürel yaşantılarının etkisiyle nasıl bir biçimde temaya dönüştüğü irdelenmiştir.Çalışma üç ana bölümden oluşmaktadır: Birinci bölümde problem durumu, alt problemler, araştırmanın önemi, sayıltılar, araştırmanın amacı, araştırmanın yöntemi ve sınırlılıklardan bahsedilmiş; ikinci bölümde nesne ve sanat ilişkisine değinilmiş, örnekler üzerinde nesne ve sanat ilişkisine ayrıca resim sanatında ilgili dönemlere değinilerek irdelenmiştir; üçüncü bölümde ise araştırmacı tarafından yapılan resim çalışmalarının resim analizleri yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda toplum tarafından ilgi çekmeyen, atıl gibi görülen ve estetik olarak haz uyandırmadığı düşünülen kasanın sanatsal bir ele alışla yeniden yorumlandığında tekrar değer ve estetik ilgi kazanabileceği düşünülmüştür.Anahtar Kelimeler: Hazır Nesne,Nesne, Kasa, Sayı İmgesi, Soyutlama, Yazı İmgesi | |
dc.description.abstract | The artist needed an object to express artistic thought; since the past, many artists have transformed the object of daily use into a form of artistic expression, taking it beyond the needs and out of the idle state. The artist has made it his duty to transform the objects that have become inert by moving away from the object of use into an artistic identity with his own original form of expression and to transform the object in a different way again.The purpose of this research is to make sense of the case, which is an object of daily use, in order to turn it into a plastic expression. The research was conducted by Qualitative Research Method and literature review was conducted by scanning art books, articles and internet resources in order to reach the data. In addition, the painting studies carried out by the researcher were examined by descriptive painting analysis method. In the thesis study, the Western art movements, artists who use the image of objects in their works of art were discussed and the change and development of the use of objects in works of western painting up to the present day, how the object of use turned into a theme under the influence of the cultural life of the artist was examined.The study consists of three main sections; In the first section, the problem situation, sub-problems, the importance of the research, calculations, the purpose of the research, the method of the research and limitations are mentioned. In the second part, the relationship between object and art is mentioned, and the relationship between object and art is examined by referring to the relevant periods in the art of painting on examples. In the third section, the picture analyses of the picture studies made by the researcher were carried out. As a result of the research, it was thought that the vault, which is considered to be inert and not attracting attention by the society and is not considered to arouse aesthetic pleasure, may gain value and aesthetic interest again when it is reinterpreted with an artistic Junket.Keywords: Stock Item, Case, Object, Number Image, Abstraction, Text Image | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Günlük kullanım nesnesi olan kasanın resimsel yorumlanması | |
dc.title.alternative | Picture interpretation of the case as the object of daily use | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-09-13 | |
dc.contributor.department | Resim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10337564 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 811954 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Resim Sanat Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |