STEM eğitimi yaklaşımına dayalı hazırlanan uygulamaların sınıf öğretmeni adaylarının akademik başarılarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi
dc.contributor.advisor | Okur Akçay, Nilüfer | |
dc.contributor.author | Akkuş Çiftçi, Ezgi | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:23:27Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:23:27Z | |
dc.date.submitted | 2022-04-05 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739961 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları-II dersinde, STEM eğitimi yaklaşımına uygun olarak hazırlanan uygulamaların, öğretmen adaylarının akademik başarılarına, bilgilerinin kalıcılığına, bilimsel süreç becerilerine etkisini belirlemek ve STEM eğitimi yaklaşımı ile ilgili öğretmen adaylarının görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini, 2018-2019 eğitim-öğretim bahar döneminde Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Bölümü ikinci sınıfın birinci ve ikinci grubunda öğrenim gören toplam 63 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu grupların birinci grubu ile STEM eğitimi yaklaşımına uygun ders işlenirken (n=30), ikinci grubu ile tümdengelim laboratuvar yaklaşımına (n=33) göre rastgele belirlenerek işlenmiştir. Bu araştırma, nicel araştırma yaklaşımlarından olan ön test-son test deney gruplu yarı deneysel desen modelindedir. Araştırmada, akademik başarı testi ve bilimsel süreç beceri testi ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin nicel analizi için SPSS, nitel analizi için ise betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre STEM eğitimi yaklaşımının tümdengelim laboratuvar yaklaşımına göre akademik başarıyı ve bilimsel süreç becerileri artırdığı görülmektedir. Ayrıca deney grubunda yer alan öğretmen adayları ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmede ise öğretmen adaylarının STEM eğitimi yaklaşımı ile ilgili olumlu görüş bildirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to determine the effects of the applications prepared in accordance with the STEM education approach in Science and Technology Laboratory Applications-II course on the academic success of the pre-service teachers, the permanence of their knowledge, and their scientific process skills and to determine the opinions of the pre-service teachers about the STEM education approach. The sample of the research consists of 63 teacher candidates studying in the first and second groups of the second year of Ağrı İbrahim Çeçen University, Faculty of Education, Department of Class Education in the 2018-2019 academic spring term. While the first group of these groups was taught according to the STEM education approach (n=30), the second group was randomly determined according to the deductive laboratory approach (n=33). This research is in the quasi-experimental design model with pretest-posttest experimental group, which is one of the quantitative research approaches. In the research, academic achievement test and scientific process skill test and semi-structured interview form were used. SPSS was used for the quantitative analysis of the data, and descriptive analysis was used for the qualitative analysis. According to the research findings, it is seen that the STEM education approach increases academic achievement and scientific process skills compared to the deductive laboratory approach. In addition, in the semi-structured interview with the pre-service teachers in the experimental group, it was concluded that the pre-service teachers expressed a positive opinion about the STEM education approach. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | STEM eğitimi yaklaşımına dayalı hazırlanan uygulamaların sınıf öğretmeni adaylarının akademik başarılarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi | |
dc.title.alternative | Prepared applications based on the STEM education approach on the academic and scientific process skills of the class teacher candidates | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-04-05 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10317245 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 713933 | |
dc.description.pages | 264 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |