Beden Eğitimi ve Spor Dersi değerlerinin yaratıcı drama yöntemi ile öğretimi: Çevrimiçi uygulama
dc.contributor.advisor | Güllü, Mehmet | |
dc.contributor.author | Yücekaya, Mehmet Akif | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:23:10Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:23:10Z | |
dc.date.submitted | 2022-09-08 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739923 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi ve spor dersi değerlerinin yaratıcı drama yöntemi ve çevirimiçi uygulama ile 8. sınıf öğrencilerinin değer düzeylerine etkisini araştırmaktır.Materyal ve Metot: Bu çalışmada deneysel yöntemlerden ön test – son test kontrol gruplu tasarım kullanılmıştır. Çalışmanın deney grubunda 24, kontrol grubunda 24 olmak üzere toplam 48 8. sınıf öğrencisi yer almıştır. Veri toplama aracı olarak ''Beden eğitimi ve Spor Dersi Değerler Ölçeği'' kullanılmıştır. Verilerin işlenmesinde ve analizinde SPSS 22 programından yararlanılmıştır. Verilerin analizinde yaratıcı drama yönteminin etkisini belirlemek için Bağımlı (İlişkili) Gruplart testi, gruplar arası karşılaştırmalarda Bağımsız (İlişkisiz) Gruplar t testi kullanılmıştır. Bulgular: Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin son test puanları arasında tüm boyutlarda anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu fark deney grubu lehinedir. Deney grubu öğrencileri ön test ve son test puanları arasında tüm boyutlarda anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu fark son test lehinedir. Kontrol grubu öğrencileri ön test ve son test puanları arasında hiçbir boyutta anlamlı bir fark bulunmamıştır.Sonuç: Yapılan analizler neticesinde yaratıcı drama yönteminin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin son test puanlarında spor kültürü değeri, sağlıklı yaşam ve beslenme değeri, dayanışma değeri, saygı değeri, milli kültür ve beraberlik değeri ve farkındalık değerlerinde anlamlı düzeyde bir artış görülmüştür. Anahtar Kelimeler: ortaokul, değerler, yaratıcı drama, öğrenciler, çevrimiçi uygulama | |
dc.description.abstract | Aim: The aim of this study is to investigate the effects of physical education and sports lesson values on the value levels of 8th grade students with creative drama method and online application.Material and Method: In this study, pretest-posttest control group design from experimental methods was used. 48 8th grade students, 24 in the experimental group and 24 in the control group, were included. `Physical Education and Sports Lesson Values Scale` was used as a data collection tool. SPSS 22 program was used in the processing and analysis of the data. Dependent (Related) Groups t-test was used to determine the effect of creative drama method in the analysis of the data, and Independent (Unrelated) Groups t-test was used for comparisons between groupsResults: A significant difference was found between the post-test scores of the experimental and control group students in all dimensions. This difference is in favor of the experimental group. A significant difference was found between the pre-test and post-test scores of the experimental group students in all dimensions. This difference is in favor of the posttest. There was no significant difference in any dimension between the pre-test and post-test scores of the control group students.Conclusion: As a result of the analysis, a significant increase was observed in the post-test scores of the experimental group students in which the creative drama method was applied, in the values of sports culture, healthy life and nutrition, solidarity value, respect value, national culture and togetherness value and awareness values. Keywords: secondary school, values, creative drama, students, online practice | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden Eğitimi ve Spor Dersi değerlerinin yaratıcı drama yöntemi ile öğretimi: Çevrimiçi uygulama | |
dc.title.alternative | Teaching Physical Education and Sports Lesson values by creative drama method: Online application | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2022-09-08 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Physical education and sports lesson | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Drama teaching | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.subject.ytm | Drama | |
dc.identifier.yokid | 10318779 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 682925 | |
dc.description.pages | 165 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |