Şiddet içerikli video oyunları oynayan üniversite öğrencilerinde saldırganlık düzeyi ve vital bulguların incelenmesi
dc.contributor.advisor | Kutlu, Fatma Yasemin | |
dc.contributor.author | Yüksel, Mustafa Kerem | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:22:56Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:22:56Z | |
dc.date.submitted | 2022-03-02 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739890 | |
dc.description.abstract | Şiddet içerikli oyunların saldırganlık davranışını tetiklediği ve şiddet içerikli oyun oynama sırasında kişilerde vital bulgularda değişiklik olduğu, şiddet içerikli durumların ve heyecanın kan basıncı ve nabız üzerinde etkileri bilinmektedir. Bu çalışma, şiddet içerikli video oyunları oynayan üniversite öğrencilerinde saldırganlık ve vital bulguların incelenmesi amacıyla tanımlayıcı, karşılaştırmalı ve kesitsel araştırma tipinde gerçekleştirildi. Araştırma verileri, İstanbul Avrupa yakasında bulunan bir vakıf üniversitesinde Ocak-Şubat 2020 tarihinde toplandı. Araştırmanın evrenini araştırmanın yapıldığı vakıf üniversitesinde öğrenim gören öğrenciler, örneklemini ise 50'si şiddet içerikli oyun oynayan, 42'si ise bu oyunları tercih etmeyen öğrenciler olmak üzere toplam 92 üniversite öğrencisi oluşturdu. Araştırma verileri, anket formu ve Buss Perry Saldırganlık Ölçeği ile toplandı. Deney grubunun Buss Perry Saldırganlık Ölçeği toplam puanları 81.28±15.29; kontrol grubunun 81.78±8.91; tüm grubun 81.51±12.72 olup aralarında anlamlı fark bulunmadı. Deney ve kontrol gruplarının vital bulguları oyun öncesi karşılaştırıldığında, sistolik kan basınçları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık olmadığı, divastolik kan basıncı, nabız ve vücut ısısı değerleri açısından deney grubu ile kontrol grubu arasında anlamlı bir farklılık olduğu saptandı. Deney grubunun oyun sırasında (oyun öncesi, oyunun 5. dakikası ve oyunun 10. Dakikasında) vital bulguları karşılaştırıldığında öğrencilerinin sistolik kan basınçları ile nabız ve vücut ısısı değerleri açısından bir farklılık olduğu saptandı. Sonuç olarak; üniversite öğrencilerinde şiddet içerikli oyun oynamanın öğrencilerin saldırganlık düzeyleri üzerinde anlamlı bir etkisi olmadığı, vital bulgularda ise değişiklikler olduğu bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | Related literature illusstrate that violent games trigger aggressive behavior and changes in vital signs of individuals during violent game play, and the effects of violent situations and excitement on blood pressure and heart rate. This study is conducted as a descriptive, comparative and cross-sectional study to examine aggression and vital signs in university students playing violent video games. The research data are collected in January-February 2020 at a private university located on the European side of Istanbul. The universe of the study was the students studying at the university where the research was conducted, and the sample consisted of 92 university students, 50 of whom played violent games and 42 students who did not prefer to play these games. Research data are collected using a questionnaire form and the Buss Perry Aggression Scale. The Buss Perry Aggression Scale total scores of the experiment group was 81.28 ± 15.29, while the score of control group was 81.78 ± 8.91; and finally the score of the whole group was 81.51 ± 12.72. We found that there is no significant difference between the aggression of experiment and control group.When the vital findings of the experimental and control groups were compared before the game, we found that there is no statistically significant difference between systolic blood pressures, and there was a significant difference between the experimental group and the control group in terms of divastolic blood pressure, heart rate and body temperature values. When the vital signs of the experimental group during the game (before the game, the 5th minute of the game and the 10th minute of the game) were compared, we found that there was a difference in systolic blood pressure, heart rate and body temperature values of the students. As a result; we conclude that playing violent games among university students did not have a significant effect on students' aggression levels, but there were changes in terms of vital signs. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hemşirelik | tr_TR |
dc.subject | Nursing | en_US |
dc.title | Şiddet içerikli video oyunları oynayan üniversite öğrencilerinde saldırganlık düzeyi ve vital bulguların incelenmesi | |
dc.title.alternative | Determination of agression and vital signs in university students playing violent games | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-03-02 | |
dc.contributor.department | Hemşirelik Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Aggressiveness | |
dc.subject.ytm | Violence | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Video games | |
dc.subject.ytm | Vital statistics | |
dc.identifier.yokid | 10254568 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 631576 | |
dc.description.pages | 79 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |