Show simple item record

dc.contributor.advisorTemur, Abdülnaim
dc.contributor.authorArslan, Songül
dc.date.accessioned2023-09-22T12:22:47Z
dc.date.available2023-09-22T12:22:47Z
dc.date.submitted2023-07-19
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739869
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sağlık hizmetleri pazarlaması ile sağlık okuryazarlığı düzeyi arasındaki ilişkinin sosyal medya bağlamında incelenmesidir. Araştırmanın evrenini Bayrampaşa Devlet Hastanesi'nde çalışan 600 sağlık personeli oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında 260 personele ulaşılmıştır. Araştırmada verilerin toplanmasında anket formu kullanılmıştır. Anket formları demografik özelliklere yönelik sorulardan, Sağlık Okuryazarlığı Ölçeği'nden ve Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Sosyal Medya Kullanımı Ölçeği'nden oluşmaktadır. Araştırmada veri analizi SPSS 16 paket programında yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, ortalama, standart sapma gibi tanımlayıcı istatistikler, farksızlık testleri ve Pearson korelasyon testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sağlık okuryazarlığı ve sağlık hizmetleri pazarlamasında sosyal medya kullanımı algısı ilişkisi incelendiğinde; sağlık hizmeti sağlık okuryazarığı ile sosyal medya etkinliği arasında pozitif yönlü ve istatistiksel olarak anlamlı (p<0,05), hastalıklardan korunma sağlık okuryazarlığı ile etkinlik, kullanım ve sosyal medya etkinliği arasında pozitif yönlü ve istatistiksel olarak anlamlı (p<0,05), sağlığın iyileştirilmesi sağlık okuryazarlığı ile etkinlik, kullanım ve sosyal medya etkinliği arasında pozitif yönlü ve istatistiksel olarak anlamlı (p<0,05) ilişki tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sağlık Okuryazarlığı, Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Sosyal Medya, Sağlık Personeli
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the relationship between health care marketing and health literacy levels in the context of social media. The universe of the study consists of 600 health personnel working in the Bayrampaşa State Hospital. 260 personnel were reached within the scope of the research. A questionnaire was used to collect data. Questionnaire forms consist of questions related to demographic characteristics, Health Literacy Scale and Social Media Usage Scale in Health Services Marketing. Data analysis was done by SPSS 16 package program. Descriptive statistics such as frequency, percentage, mean, standard deviation, indifference tests and Pearson correlation test were used to analyze the data. When the relationship between perception of social media use in health literacy and health services marketing is examined; There was a significant positive and statistically significant difference between health literacy and social media activity (p <0.05), health protection, health literacy and effectiveness, use and social media efficiency (p <0.05). There was a positive and statistically significant relationship between health literacy, effectiveness, use and social media efficiency (p <0.05).Keywords: Health Literacy, Health Care Marketing, Social Media, Health Personnelen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSağlık hizmetleri pazarlaması ile sağlık okuryazarlığı düzeyi arasındaki ilişkinin sosyal medya bağlamında incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigate the relationship between health care marketing and health literacy levels in the context of social media.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-07-19
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.subject.ytmHealth services
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmHealth literacy
dc.subject.ytmMarketing of health services
dc.identifier.yokid10241788
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid718535
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineSağlık Kurumları Yöneticiliği Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess