Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Gürkan
dc.contributor.authorTercan Çiltaş, Dilara
dc.date.accessioned2023-09-22T12:21:42Z
dc.date.available2023-09-22T12:21:42Z
dc.date.submitted2022-09-15
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739726
dc.description.abstractGünümüzde teknoloji alanında yaşanan gelişmelerin bütün alanları olduğu gibi eğitim alanını da yakından ilgilendirdiği görülmektedir. Bu kapsamda ülkemizde 2010-2019 yılları arasında matematik ve fen bilimleri eğitimi alanında hazırlanmış lisansüstü tezlerde kullanılan öğretim teknolojileri incelenmiştir. Bu bağlamda amaca yönelik olarak matematik ve fen bilimleri eğitimi alanında Ulusal Tez Merkezi'nde erişime açık 318 lisansüstü tez üzerinden çalışma yürütülmüştür. Mevcut araştırma nitel bir araştırma olup içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Tezlerin incelenmesinde Tez Tematik Yapı İnceleme Formu kullanılmıştır. Araştırma kapsamında içerik analizi yapılırken incelenen tezlerin hazırlandığı yıllar, tezlerin düzeyi, tezin yöntemi, tezin deseni, örneklem türü, örneklem düzeyi, örneklem büyüklüğü, araştırma süresi, veri toplama araçları, veri analiz yöntemi gibi değişkenler açısından gerçekleştirilen tezler incelenmiştir. Bunun yanı sıra hazırlanan bu tezlerde kullanılan teknoloji, kullanılan teknolojiye etki eden değişkenler ve kullanılan teknolojinin etkisi kategorilerine göre incelenmiştir. Araştırma sonucunda tezlerin çoğunu yüksek lisans tezlerinin oluşturduğu görülmüştür. Son yıllarda karma yöntem araştırmalarında artışın olduğu mevcut tezlerde araştırma desenlerinin sıklıkla nicel yöntemlerde deneysel desen ve nitel yöntemlerde de durum çalışması olduğu söylenebilir. Bunun yanı sıra veri toplama aracı olarak başarı testi, tutum ölçeği ve görüşmenin sık tercih edildiği görülmüştür. Gerçekleştirilen tezlerde örneklem grubu düzeyinin daha çok ortaokul öğrencilerinin oluşturduğu, kolay ulaşılabilir örneklem seçim yönteminin sıklıkla tercih edildiği söylenebilir. Ayrıca verilerin analizinde t testi ve içerik analizinin sıklıkla kullanıldığı, araştırma sürelerinin sıklıkla 1-4 hafta olduğu da yine elde edilen sonuçlar arasındadır. Ülkemizde gerçekleştirilen tezlerde sıklıkla kullanılan teknolojilerin çoklu ortam uygulamaları ve web destekli uygulamalar olduğu, kullanılan teknolojilerin araştırıldığı değişkenlerin sıklıkla tutum ve akademik başarı olduğu ve bu teknolojilerin akademik başarıyı arttırma ve derslere karşı olumlu tutum geliştirme hususunda oldukça etkili oldukları görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Matematik, fen bilimleri, bilgisayar destekli öğretim, öğretim teknolojileri, içerik analizi.
dc.description.abstractIt is seen that nowadays the technological developments are closely related to education as all the areas. So in our country the teaching technologies between 2010 and 2019 in the field of mathematics and sciences that used in post graduate theses were analyzed. In this context the current study was conducted through 318 accessible post graduate theses. This study was designed qualitative and content analysis method was used. Thesis thematic structure examination form was used in the examination of the thesis. While analyzing context, the theses were examined that realized in terms of variables such as dates of the reviewed theses, level of theses, method of the theses, thesis pattern, sample type, sample size, sample level, research time, data collection tools, data analysis method. Also the technology used in these theses, variables affecting the technology were examined up to categories. In the result of the research it was seen that master theses constitute most of the theses. In recent years mixed method studies have increased. Also achievement test attitude scale, the meeting are preferred common as data collection tool. In theses it can be mentioned that the sample group level is constituted by the secondary school students and easily accessable sample selection method is preferred frequently. In addition to these in data analyses t-test and content analysis are used friendly. Their research time is between 1 to 4 weeks. In our country the general technology used in theses are multimedia applications and sen supported applications. Variables are attitude and academic success. And these technologies are very effective on academic success and positive attitude towards lessons.Key words: Mathematics, sciences, computer aided instruction, instructional technologies, content analysis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye'de matematik ve fen bilimleri eğitimi alanında yayınlanan tezlerde kullanılan öğretim teknolojilerin incelenmesi: Bir içerik analizi çalışması
dc.title.alternativeDetermination of instructional technologies used in theses published in the field of mathematics and science education in Turkey: A content analysis study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-09-15
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmContent analysis
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmTechnology based instruction
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmTheses
dc.subject.ytmPostgraduation thesises
dc.identifier.yokid10223219
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityBAYBURT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid659561
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess