Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıç, Şükran
dc.contributor.authorElmallı, Ümmü Gül
dc.date.accessioned2023-09-22T12:21:24Z
dc.date.available2023-09-22T12:21:24Z
dc.date.submitted2022-12-27
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739688
dc.description.abstractRiskli oyun, okul öncesi dönemdeki çocukların birçok gelişim alanına katkı sağlayan bir oyun türüdür. Yurt dışında riskli oyun konusunda yapılan araştırmalar mevcuttur. Ancak ülkemizde bu alandaki araştırmaların sınırlı sayıda olduğu görülmüştür. Yapılan araştırma, riskli oyun alanındaki çalışmalara katkı sağlayabilmesi açısından ve ebeveynlerin riskli oyunlara izin verme düzeylerinin çocuklarının sosyal beceri ve problem davranışları ile ilişkisinin yordanabilmesi açısından önemlidir. Bu bağlamda tezin amacı, okul öncesi eğitime devam eden çocukların ebeveynlerinin riskli oyunlara izin verme düzeylerinin çocukların sosyal becerilerini ve problem davranışlarını yordayıp yordamadığının incelenmesidir. Betimsel ve ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul ili Sultangazi ilçesinde bulunan devlete bağlı bağımsız anaokulları ve ilkokula bağlı anasınıflarında okul öncesinde öğrenim gören 48-66 Aylık normal gelişim gösteren 253 okul öncesi dönem çocuğu ve çocukların ebeveynleri oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak; Riskli Oyunlara İzin Verme Ölçeği ve Anasınıfı ve Anaokulu Davranış Ölçeğinin iki alt ölçeği olan Sosyal Beceri Ölçeği ve Problem Davranış Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; annelerin riskli oyunlara babalardan daha yüksek düzeyde, yükseköğretim mezunu ebeveynlerin de ilköğretim mezunu ebeveynlere oranla riskli oyunlara daha yüksek düzeyde izin verdiği araştırmanın bulgularındandır. Çocukların cinsiyetine ile ebeveynlerin riskli oyunlara izin verme düzeyleri arasında anlamlı farklılığa ulaşılamamıştır. Sosyal beceri düzeylerinde kız çocuklar ve yükseköğretim mezunu ebeveynler lehine; problem davranışlarında ise erkek çocuklar ve ilköğretim mezunu ebeveynler lehine anlamlı farklılığa ulaşılmıştır. Çocukların sosyal becerilerinin ve problem davranışlarının ebeveynlerin riskli oyunlara izin verme düzeylerini yordadığı ve ebeveynlerin riskli oyunlara izin verme düzeyleri ile sosyal beceri arasında pozitif, problem davranış ile arasında negatif bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractRisky play is a type of play that contributes to many development areas of preschool children. There are researches on risky plays abroad. However, it has been observed that researches in this area are limited in our country. The research conducted is important in terms of contributing to the studies in the risky playground and in terms of predicting the relationship between parents' permission to risky plays and their children's social skills and problem behaviors. In this context, the aim of the thesis is to examine whether parents of children attending preschool education allow risky plays to predict their social skills and problem behaviors. The study group of this study, in which descriptive and relational screening model is used, consists of 253 pre-school children of 48-66 months of normal development and their parents who attend pre-school education in independent kindergartens affiliated to the state and primary schools in Sultangazi district of Istanbul. As a data collection tool within the scope of the research; The Allowance of Risky Plays Scale and the Social Skills Scale and Problem Behavior Scale, which are two subscales of Kindergarten and Kindergarten Behavior Scale, were used. According to the findings obtained from the research; It is one of the findings of the study that mothers permit risky plays at a higher level than fathers, and parents who are higher education graduates allow higher levels of risky plays than parents with primary education. No significant difference was found between the gender of the children and the parents' level of allowing risky plays. In favor of girls and higher education graduate parents in social skill levels; In problem behaviors, a significant difference was found in favor of boys and parents with primary education. It was concluded that children's social skills and problem behaviors predicted parents 'level of allowing risky plays, and that there was a positive relationship between parents' level of allowing risky plays and social skills, and a negative relationship with problem behavior.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnne babaların okul öncesi dönemde çocukların riskli oyunlarına izin vermeleri ile çocuğun problem davranışları ve sosyal becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between parents' allowing children to play risky in preschool period and child's problem behaviors and social skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-12-27
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFamily relations
dc.subject.ytmParents-child relation
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPlays
dc.subject.ytmProblem behavior
dc.subject.ytmRisk
dc.subject.ytmRisk behaviours
dc.subject.ytmSocial skill
dc.identifier.yokid10286130
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKSARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid669022
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess