Modern sanatta kolaj ve öğesel parçalılık uygulamaları
dc.contributor.advisor | Yıldız, Erol Murat | |
dc.contributor.author | Ayvaz, Erdem | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:20:29Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:20:29Z | |
dc.date.submitted | 2023-07-21 | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739572 | |
dc.description.abstract | İlk çağlardan günümüze kadar uzanan süreçte oluşan resim sanatı, belkiihtiyaçtan, belki de estetik kaygılardan ve görsellik olarak yapılmaya çalışılmıştır.Endüstrileşme ile beraber gidilen Modern Çağ günlük yaşamda sürekli farklı ürünlergetirirken, resim sanatçıları da bu farklılığı çalışmalarında kullanmaktan kendilerinialıkoyamamışlardır. Tam olarak bu hedeften yola çıkarak ilk olarak Kübizm'le sanattarihine giren ve 20. yüzyıla adını yazdıran öğe parçacık kolaj teknikleri bu tezinkonusunu oluşturmaktadır.Birçok kişinin bu alanla ilgili araştırmalarının hepsinde kolajın eğitimdekiyerinden bahsedildiği, kolajın resim sanatındaki etkisi hatta Türk sanatçıların buteknikleri gerektiği kadar kullanmadığı gibi sonuçlar çıkmıştır. Kolaj sanatınınetkileriyle mekânlarda sanat nesnesi haline çevrildiği görülmektedir.Nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı bu çalışmada, literatür taramasınabaşvurulmuş, betimsel yöntem kullanılmıştır ve elde edilen verilerindeğerlendirilmesi sonucunda durum tespiti (case study) yapılmıştır. Sonuç olarakkolaj tekniğinin ülkemizde ve modern sanatın merkezi konumunda olan farklıülkelerde sıklıkla kullanılan bir yaklaşım olduğu ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | The art of painting dating back to ancient times was perhaps tried to be madeof necessity, or it was perhaps made for aestheticism and visuality. While theModern Age, which was entered into through industrialization, brought more diverseproducts in daily life, painting artists could not keep themselves from using thisdiversity in their works of art. On the quite basis of this aim, the item, particle, andcollage techniques that appeared in the history of art along with Cubism for the firsttime and left its mark on the 20th century are the subject of this thesis.In all of the research studies carried out on this subject by many people, it hasbeen concluded that the place of collage in education is discussed but its effect onpainting is not mentioned and the Turkish artists don't even use these tecniquesenough. It has also been understood that the subject of transforming the spacegradually into an art object through collage effect is not discussed much.In this study in which qualitative research methods were used, literaturereview was applied, descriptive method was used; and as a result of the evaluation ofthe data obtained, a case study (an assessment) was conducted. As a result, it hasbecome evident that the collage technique emerged as an approach frequently used inTurkey and in different countries which are at the center of modern art. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Modern sanatta kolaj ve öğesel parçalılık uygulamaları | |
dc.title.alternative | Collage and elementary applications in modern art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-07-21 | |
dc.contributor.department | Resim ve Baskı Sanatları Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Collage | |
dc.subject.ytm | Modern art | |
dc.subject.ytm | Modern art movements | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Turkish painting art | |
dc.identifier.yokid | 10285020 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GİRESUN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 786711 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |