dc.contributor.advisor | Çelebi, Murat | |
dc.contributor.author | Akın, Filiz Nur | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:20:20Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:20:20Z | |
dc.date.submitted | 2022-05-09 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739553 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada kurumsal spor merkezlerinde ve spor alanlarında çalışan eğitmenlerin öz-kontrol ile öz-yönetim, lider etkinliği ve mesleki canlılık düzeyleri arasındaki ilişkileranket yöntemi kullanılarak araştırılmıştır. Öz-kontrol ve öz-yönetim, kişinin bir göreviyerine getirme konusundaki inançlarına atıfta bulunur ve etkinlik, çaba, ısrar ve başarıseçimini etkileyebilir. Geçmiş deneyimleri, kişisel nitelikleri ve sosyal desteği finanseederek, insanlar farklı düzeylerde öz-kontrol ve öz-yönetim içeren faaliyetlerdebulunabilirler. Bu nedenle, spor eğitmenlerinin görevlerinde, ne kadar iyi performansgösterdiklerini öğrenmek son derece önemlidir. Bu bilgi, sürekli öğrenme ve meslekicanlılık için öz-kontrolü ve öz-yönetimi etkilemektedir. Öz-kontrol ve öz-yönetim, sporeğitmenlerinin yeterliliğini etkiler ve bu etkilere yönelik modeller, hedef belirleme ve geribildirimi içeren müdahaleler kullanılarak yapılan araştırmalarla açıklanmaktadır. Tümbranşlardaki çalışma alanı ne olursa olsun, araştırmalar öz-kontrol ve öz-yönetimin liderliketkinliği ve profesyonel canlılığın oynadığı önemli rolü vurguladığını göstermektedir.Çalışmanın birinci bölümünde spor eğitmenliği ve spor işletmeleri, ikinci bölümündeliderlik ve spor psikolojisinde öz-kontrol ve öz-yönetim kavramları hakkında bilgilersunulmuştur. Üçüncü bölümde yapılan anket çalışması ile ilgili yöntem ve metodolojihakkında bilgi verilmiştir. Dördüncü bölümde mesleki canlılık, lider etkinliği, öz-kontrolve öz-yönetim ölçeği, betimleyici ve demografik analizler yapmak için 8 farklı kategoridetoplam 45 sorudan oluşan anket hazırlanmıştır ve bu anket internet ortamında online olarakyapılmıştır. Ankete 156 kadın ve 191 erkek olmak üzere toplam 347 kişi katılmıştır. Anketsonuçları ise Mesleki Canlılık Ölçeği, Öz-Kontrol Öz-Yönetim Ölçeği ve Lider EtkinliğiÖlçeği uygulanarak değerlendirilmiştir.Sonuç ve öneriler bölümünde yapılan çalışmada elde edilen bulgular değerlendirilmiştir.Kurumsal spor eğitmenlerinin Lider Etkililiği Ölçeği'nin (LEO) tamamında kadın ve erkekspor eğitmenleri arasında p <0,05 anlamlılık düzeyinde anlamlı bir fark olmadığıgörülmüştür. Ancak, Öz-kontrol Öz-yönetim Ölçeği'nin tamamında (X = 4.1775; t =-1.251) ve Mesleki Canlılık Ölçeği'nde (MCÖ) (X = 1.7322; t =-2.205) p <0.05 erkeksporcu lehine anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Bu çalışmanın, eğitim ve öğretim içinteori ve araştırmanın etkilerinin yanı sıra gelecekteki araştırmalar için bir kılavuz görevigörmesi umulmaktadır. Spor eğitmenlerinin niteliği ve yetenekleri konularında elde edilenbulgular bu çalışmanın amacını ve elde edilen sonuçlar desteklemektedir. | |
dc.description.abstract | In this study, the relationships between self-control and self-management, leadereffectiveness and professional vitality levels of trainers working in corporate sports centersand sports fields were investigated using a questionnaire method. Self-control and self-management refer to one's beliefs about performing a task and can influence the choice ofactivity, effort, persistence, and success. By financing past experiences, personal qualities,and social support, people can engage in activities that involve different levels of self-control and self-management. Therefore, it is extremely important for sports trainers tofind out how well they are performing in their duties. This knowledge affects self-controland self-management for continued learning and professional vitality. Self-control andself-management affect the competence of sports trainers, and patterns for these effects areexplained by research using interventions that include goal setting and feedback.Regardless of the field of study in all branches, research shows that self-control and self-management emphasize the important role that leadership effectiveness and professionalvitality play. In the first part of the study, information about sports trainer and sportsenterprises, leadership and self-control and self-management in sports psychology arepresented in the second part. In the third part, information about the method andmethodology related to the survey study is given. In the fourth part, a questionnaireconsisting of 45 questions in 8 different categories was prepared to make professionalvitality, leader effectiveness, self-control and self-management scale, descriptive anddemographic analysis, and this survey was conducted online in the internet environment. Atotal of 347 people, 156 women and 191 men, participated in the survey. The results of thequestionnaire were evaluated by applying Occupational Vitality Scale, Self-Control Self-Management Scale and Leader Effectiveness Scale. The findings of the study conducted inthe results and recommendations section were evaluated. It was observed that there was nosignificant difference at p <0.05 significance level between female and male sports trainersin the entire Leader Effectiveness Scale (LEO) of corporate sports trainers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sağlık Kurumları Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Health Care Management | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Kurumsal spor merkezi eğitmenlerinin mesleki canlılık, lider etkinliği, 112 öz kontrol ve öz yönetim açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of corporate sports centers instructorsin terms of professional vitality, leader effectiveness,self control and self management | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-05-09 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Physical education and sports lesson | |
dc.subject.ytm | Exercise | |
dc.subject.ytm | Health care organizations | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.subject.ytm | Sport education | |
dc.subject.ytm | Sport enterprises | |
dc.subject.ytm | Physical fitness | |
dc.subject.ytm | Fitness | |
dc.subject.ytm | Self-control | |
dc.subject.ytm | Sport center | |
dc.identifier.yokid | 10213045 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BARTIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 667059 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı | |