Show simple item record

dc.contributor.advisorGüngör, Nazife
dc.contributor.authorDevrimsel, Mehmet Yavuz
dc.date.accessioned2023-09-22T12:20:01Z
dc.date.available2023-09-22T12:20:01Z
dc.date.submitted2022-05-17
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739505
dc.description.abstractPazarlama literatürü göz önünde bulundurulduğunda renkleri konu alan birçok çalışma mevcuttur. Ancak renklerin indirim algısına etkisinin nöropazarlama teknikleri ile ölçümü bu çalışma ile bir ilk olacaktır. Bu çalışmada dokuz farklı renk grubunun indirim algısına etkisi ve cinsiyet faktörüne bağlı olarak değişimi göz izleme, galvanik deri iletkenliği ölçümü teknikleri ile incelenmiş ve anlamlı sonuçlar bulunmuştur. Üniversite öğrenci 18 – 25 yaş arası 63 katılımcı deney ortamına alınarak bilgisayar ekranında üzerinde dokuz farklı indirim etiketi görseli bulunan tasarımlara dair tahmini indirim oranlarını ekranda bulunan ölçek üzerinden yüzdesel(%) olarak puanlamış bu esnada kalibrasyonu yapılan göz izleme cihazı katılımcıların gözbebeği hareketlerini takip etmiş, galvanik deri iletkenliği ölçümüyle de katılımcıların tüysüz yüzey olan parmak uçlarındaki ter bezlerimdeki değişim ölçümlenmiştir. Renklerin tüketiciler üzerinde farklı bir indirim algısı yarattığı ve cinsiyet faktörüne bağlı olarak bu algının farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılan bu çalışma gelecek çalışmalar için yeni fikirler sunmaktadır.
dc.description.abstractConsidering the marketing literature, there are many studies about colors. However, the measurement of the effect of colors on discount perception by neuromarketing techniques will be a first with this study. In this study, the effect of nine different color groups on discount perception and changes depending on gender factor were examined by eye tracking, galvanic skin conductivity measurement techniques and significant results were found. 63 students between the ages of 18 and 25 were taken to the experimental environment and the estimated discount rates for the designs with nine different discount labels on the computer screen were scored as percentage (%) on the scale on the screen. With the measurement of skin conductivity, the change in the sweat glands in the fingertips, which is the hairless surface of the participants, was measured. This study, which has been concluded that colors create a different perception of discount on consumers and this perception differs depending on the gender factor, provides new ideas for future studies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleRenklerin indirim algısına etkisi üzerine bir nöropazarlama araştırması
dc.title.alternativeA neuromarketing research about the effect of colors on discount perception
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-05-17
dc.contributor.departmentNöropazarlama Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGalvanic skin response
dc.subject.ytmDiscount
dc.subject.ytmDiscount sales
dc.subject.ytmNeuromarketing
dc.subject.ytmMarketing research
dc.subject.ytmColor perception
dc.subject.ytmColors
dc.subject.ytmConsumer perception
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmEye tracking
dc.identifier.yokid10334902
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid659060
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess