Güç ayrımlı seri-paralel hibrit motor sisteminin kontrol algoritmasının modellenmesi
dc.contributor.advisor | Altun, Özge | |
dc.contributor.author | Kızıldoğan, Göksu Anıl | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:19:19Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:19:19Z | |
dc.date.submitted | 2021-06-15 | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739412 | |
dc.description.abstract | Bu tezde bir içten yanmalı motor bir de elektrik motorundan oluşan, güç ayrım cihazlı seriparalel hibrit motor sisteminin kontrol algoritması modellenmiştir. Modelleme MATLAB/Simulink platformunda yapılmıştır. Bu ortamın seçilme sebebi çeşitli kontrol kütüphanelerini halihazırda içermesi ve özel kütüphaneleri oluşturarak saniye bazında simulasyon yapılabilmesidir.Kontrol algoritması tasarlanırken batarya şarj durumunun belirli değerler arasında kalması amaçlanmıştır. Bu sayede hem batarya sürekli optimum bölgelerde tutulmuş hem de yüksek menzil elde edilmiştir. Kontrol algoritması dünyada yaygın olarak kabul edilmiş farklı sürüş çevrimlerinde analiz edilmiştir. Farklı sürüş çevrimleri objektif kıyas ve kontrolcü performansını incelemek için uygundur. Analizler sonucunda kontrolcünün sağlamlığı, batarya şarj durumunun tüm sürüş çevrimlerinde istenilen bölgede kaldığı gösterilerek kanıtlanmıştır. Bu çalışma gelecekteki çalışmalar ve kontrolcü algoritmaları için de yol göstermektedir.Anahtar kelimeler: Seri, paralel, hibrit, Simulink, kontrol, güç ayrım cihazı | |
dc.description.abstract | In this thesis, the control algorithm of the serialparallel hybrid engine system with powersplitdevice consisting of an internal combustion engine and an electric motor is modeled. Modeling was done on MATLAB/Simulink platform. This environment was chosen because of the various builtin control libraries it offers and the option to simulate on a time basis with custom libraries.While designing the control algorithm, it is aimed to keep the battery stateofcharge level between certain values. Doing so, the battery is always kept in the optimum working regions and high range was obtained. The control algorithm was analyzed in different driving cycles that are widely accepted in the world. Different drive cycles are suitable for comparing objectively and to examine controller performance. As a result of the analysis, the robustness of the controller is shown by showing that the battery stateofcharge level remains in the desired working regions in all driving cycles. This study also provides guidance for future studies and controller algorithms.Keywords: Series, parallel, hybrid, Simulink, control, powersplitdevice | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Havacılık Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Aeronautical Engineering | en_US |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.subject | Uçak Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Aircraft Engineering | en_US |
dc.title | Güç ayrımlı seri-paralel hibrit motor sisteminin kontrol algoritmasının modellenmesi | |
dc.title.alternative | Control algorithm modeling of power split series-parallel hybrid engine system | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-06-15 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Aviation | |
dc.identifier.yokid | 10325653 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 667211 | |
dc.description.pages | 52 | |
dc.publisher.discipline | Enerji Termodinamik Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |