Show simple item record

dc.contributor.advisorBilgiç, Şafak
dc.contributor.authorTiftikçi, Can
dc.date.accessioned2023-09-22T12:18:59Z
dc.date.available2023-09-22T12:18:59Z
dc.date.submitted2023-07-14
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739362
dc.description.abstractSes ve gürültü kaynakları, nüfus artışı ve teknolojinin gelişmesiyle birlikte giderek çeşitlenmiş ve önemli bir sorun haline gelmiştir. Yüksek seviyedeki gürültünün birçok sağlık sorununa da yol açtığı bilinmektedir. Şehir içi gürültüsünü oluşturan etmenler arasında karayolu kaynaklı gürültü, önemli gürültü kaynaklarından biri durumuna gelmiştir. Özellikle yola yakın binalarda çalışan, eğitim alan ve ikamet edenlerin karayolu gürültüsüne daha fazla maruz kaldıkları yapılan gürültü ölçümleri ve modellemeler sonucu ortaya konulmuştur. Bu tez çalışması kapsamında Eskişehir İli Odunpazarı İlçesi Yunus Emre Caddesi üzerinde gürültü ölçümleri yapılarak gürültü modellemeleri yapılmış ve bu bölgedeki karayolundan kaynaklı gürültü sorununa çözümler getirilmeye çalışılmıştır. Belirlenen cadde üzerinde karayolundan kaynaklı gürültünün azaltılması için yapılarda özel camlar ve bölme duvarlar kullanılması, sessiz asfalt veya sessiz beton yol uygulamaları yapılması, kavşaklar arasında yeşil dalga koordinasyon sistemi kurulması önerilmektedir. Gürültü perdelerinin gürültüyü azaltmada oldukça etkili olduğu bilinmesine rağmen, bu bölgede şehir içi uygulamasına uygun olmadığı değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractSound and noise sources have become increasingly diversified with the increase in population and the development of technology and an important problem. It is known that high levels of noise cause many health problems. Among the factors that create urban noise, highway noise has become one of the important noise sources. As a result of noise measurements and modelings, it has been revealed that those who work, receive education and reside in buildings close to the road are more exposed to road noise.Within the scope of this thesis, noise modellings were made on Yunus Emre Street in Eskişehir Province Odunpazarı District by performing noise measurements and solutions were tried to be introduced to the noise problem caused by the highway in this region. In order to reduce the noise originating from the highway on the determined street, it is recommended to use special glasses and partition walls in the buildings, to apply silent asphalt or silent concrete road applications, to establish a green wave coordination system between intersections. Although it is known that noise curtains are very effective in reducing noise, it has been evaluated that they are not suitable for urban application in this region.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.titleŞehiriçi yollarda gürültü azaltımı için kullanılabilecek yöntemlerin araştırılması
dc.title.alternativeInvestigation of noise decreasing methods for urban roads
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-07-14
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10215862
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid799912
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineUlaştırma Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess