Show simple item record

dc.contributor.advisorKarakaş, Rezan
dc.contributor.authorÇetin, Miray
dc.date.accessioned2023-09-22T12:17:27Z
dc.date.available2023-09-22T12:17:27Z
dc.date.submitted2023-03-24
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739154
dc.description.abstractToplumların geleceğe açılan kapısı durumundaki çocukların önem kazanması, edebi ürünlerin de içeriğini değiştirmiştir. Bu bağlamda çocukların sanat eserine ne şekilde dâhil edilmesi gerektiği sorusu ortaya çıkmıştır.Orhan Kemal, toplumcu gerçekçi edebi görüşe uygun eserler vermiştir. Bu araştırmanın amacı da Orhan Kemal'in Elli Kuruş Çikolata, Farecik-Uyku, İnci'nin Maceraları ve Aslan Tomson-Köpek Yavrusu kitaplarındaki hikâyelerinin çocuk edebiyatı ilkeleri açısından incelenmesidir.Yazar, kahramanlarını küçük çevrelerin küçük insanlarından seçmiştir. Her yaştan karakterler yaratan Orhan Kemal, bazen küçük bir çocuğu bir hikâyenin ana kahramanı yapabilmiştir. Bu çalışmada yazarın yukarıda sözü edilen hikâyelerindeki çocuk kahramanlarının yaşayışları ve bunların çocuk edebiyatına uygunluğu irdelenmiştir. Çocuk edebiyatının özellikleri, hikâyelerinin içeriklerine uygun bir sınıflandırma ile verilmiştir. Araştırma tamamlandığında Orhan Kemal'in çocuk edebiyatı alanına katkısı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Orhan Kemal'in Sanat Anlayışı, Çocuk, Çocuk Edebiyatı
dc.description.abstractThe importance of children, who are the gatewaysof societies to the future, has changed their content in their literary works. In this context, the question has arisen in what way children should be included in the artwork.Orhan Kemal has produced socialist realistic literary works. The aim of this research is to examine the stories in the books of Orhan Kemal's fifty kuruş chocolate, rat-sleep, the adventures of Inci and lion, rabbit, puppy in terms of children's literature principles.The author chose his heroes from the little people of small circles. Orhan Kemal, who created characters of all ages, was sometimes able to make a small child the protagonist of a story. In this study, the lives of the child heroes in the stories mentioned above of the author and their appropriateness to children's literatüre gave in a classification appropriate to the contents of their stories. When the research is completed, Orhan Kemal's contribution to the field of children's literatüre determined.Keywords: Orhan Kemal's Artistic Perspective, Child, Children's Literatureen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleOrhan Kemal hikâyelerinin çocuk edebiyatı ilkeleri açısından incelenmesi
dc.title.alternativeExamining Orhan Kemal stories in terms of children's literature principles
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-03-24
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmChildren’s literature
dc.subject.ytmStory
dc.subject.ytmHeroes
dc.subject.ytmKemal, Orhan
dc.subject.ytmTurkish story
dc.identifier.yokid10216184
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİİRT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid675050
dc.description.pages225
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess