Öğretmenlerin örgüt iklimi algıları ile mesleki iş birliğine yönelik tutumları arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Saylık, Ahmet | |
dc.contributor.author | Selimoğlu, Baran | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:17:21Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:17:21Z | |
dc.date.submitted | 2023-06-09 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739140 | |
dc.description.abstract | 21. yüzyılın çağdaş eğitim ve okul anlayışının önemli becerileri arasında yer alan (4C; 'Critical Thinking/eleştirel düşünme', 'Collaboration/iş birliği', 'Communication/iletişim' ve 'Creativity/yaratıcılık') iş birliği, önemli bir eğitimsel süreç olarak tanımlanmaktadır. Bu araştırmada örgüt iklimi ile mesleki iş birliği arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, nicel araştırma yöntemlerinden biri olan ilişkisel tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmanın evreni Mardin il merkezindeki 26 ortaöğretim kurumunda görev yapmakta olan 819 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada tam sayı esasına göre evrenin hepsine ulaşılmak hedeflenmiş örnekleme yoluna gidilmemiştir. Bu kapsamda bütün öğretmenlere ulaşılmış ve analizler çalışmaya gönüllü katılan 470 öğretmenle yürütülmüştür.Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, örgüt iklimi alt boyutunda okul müdürleri için açıklık düzeyinin ölçek değerlerine göre `çok yüksek` öğretmenler için ise `düşük` olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Buna göre öğretmenler, okul müdürlerinin okulun iklimine yönelik pozitif katkısının çok yüksek; kendilerinin ve meslektaşlarının pozitif katkısının ise düşük düzeyde olduğunu düşünmektedirler. Araştırmanın sonuçlarına göre öğretmenlerin, meslektaşlar arasındaki iş birliğine ilişkin tutumları oldukça yüksektir. Araştırmada elde edilen diğer sonuçlara göre meslekte yeni olan öğretmenler okul müdürlerini daha emredici bulmuştur. Erkek öğretmenler, kadın öğretmenlere göre okul müdürlerini daha kısıtlayıcı bulmaktadır. | |
dc.description.abstract | Collaboration, which is among the important skills of the contemporary education and school understanding of the 21st century (4C; 'Critical Thinking', 'Collaboration', 'Communication', and 'Creativity'), is defined as an important educational process. This study, which is based on a relational screening model, seeks to determine the relationship between organizational climate and professional collaboration. The population of the study consists of 819 teachers working in 26 secondary education institutions in the city centre of Mardin. The whole number was preferred rather than the sampling. In this context, all teachers were reached and the analyses were carried out with 470 teachers who voluntarily participated in the study. According to the results obtained in the study, it was concluded that the level of openness for school principals in the organizational climate sub-dimension was `very high` for school principals, and `low` for teachers. Accordingly, teachers think that the positive contribution of school principals to the school's climate is very high while the positive contribution of them and their colleagues is low. According to the results, teachers' attitudes towards collaboration among colleagues are quite high. According to other results, teachers who are new to the profession find school principals more peremptory. Male teachers find school principals more restrictive than female teachers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin örgüt iklimi algıları ile mesleki iş birliğine yönelik tutumları arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relationship between teachers' perceptions of organizational climate and their attitudes towards professional cooperation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-06-09 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Cooperation | |
dc.subject.ytm | High schools teachers | |
dc.subject.ytm | School climate | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Teacher attitude | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Organizational climate | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Teacher collaboration | |
dc.subject.ytm | Professional collaboration | |
dc.identifier.yokid | 10330369 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SİİRT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 680649 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |