Okul yöneticilerinin kullandığı motivasyonel dil ile okul öncesi öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Avcı, Yunus Emre | |
dc.contributor.author | Şama, Havane Yeşim | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:17:17Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:17:17Z | |
dc.date.submitted | 2021-11-01 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739131 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin algılarına göre okul müdürlerinin kullandığı motivasyonel dil ile öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini Diyarbakır ili merkez ilçelerinde bulunan okullarda görev yapan toplam 730 okul öncesi öğretmeni; örneklemini ise tesadüfi (raslantısal) örnekleme yöntemi ile belirlenen okullarda görev yapan 352 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak `Motivasyonel Dil Ölçeği` (MDÖ) ve `Örgütsel Bağlılık Ölçeği` (ÖBÖ) kullanılmıştır. Toplanan veriler istatistik paket programına aktarılarak; yüzde analizi, frekans, ortalama, standart sapma, t-testi, ANOVA testi, sperman korelasyon analizi, regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, okul yöneticilerinin motivasyonel dil kullanım düzeyleri katılıyorum düzeyinde, öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri ise kararsızım düzeyinde tespit edilmiştir. Okul öncesi öğretmenlerinin motivasyonel dil algılarında; cinsiyet, müdür cinsiyeti, müdürün eğitim durumu, okul türü ve öğretmen yaşı değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerinde; müdürün eğitim durumu, okul türü, öğretmen yaşı, aynı okulda çalışma süresi, kıdem ve aynı yönetici ile çalışma süresi değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Motivasyonel dil ile örgütsel bağlılık arasında orta düzeyde pozitif yönlü bir ilişki olduğu ve okul yöneticilerinin motivasyonel dil kullanımının öğretmenlerin örgütsel bağlılığının anlamlı bir yordayıcısı olduğu saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of the study is to examine the relationship between the motivational language used by school principals and the organizational commitment of teachers according to the perceptions of preschool teachers. The research is a study conducted in relational screening model. The population of the research is 730 pre-school teachers working in schools located in the central districts of Diyarbakır; The sample consists of 352 preschool teachers working in schools determined by random sampling method. `Motivational Language Scale` (MLS) and `Organizational Commitment Scale` (OCQ) were used as data collection tools. The collected data is transferred to the statistical package program; percentage analysis, frequency, mean, standard deviation, t-test, ANOVA test, spearman correlation analysis, regression analyzes were performed. According to the results of the research, motivational language use levels of school administrators were determined at the level of agree, and organizational commitment levels of teachers were determined at the level of undecided. In the motivational language perceptions of preschool teachers; There were significant differences in terms of gender, principal gender, principal's education level, school type and teacher age. Teachers' organizational commitment levels; Significant differences were determined according to the principal's educational status, school type, teacher age, working time in the same school, seniority and working time with the same administrator. It has been determined that there is a moderately positive relationship between motivational language and organizational commitment, and the use of motivational language by school administrators is a significant predictor of teachers' organizational commitment. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin kullandığı motivasyonel dil ile okul öncesi öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the motivational language used by school managers and the organizational commitment of preschool teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-11-01 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | null | |
dc.subject.ytm | Preschool teachers | |
dc.identifier.yokid | 10328878 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SİİRT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 689059 | |
dc.description.pages | 146 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |