Show simple item record

dc.contributor.advisorMemduhoğlu, Hasan Basri
dc.contributor.authorÇiçek, Mensure Sezen
dc.date.accessioned2023-09-22T12:17:15Z
dc.date.available2023-09-22T12:17:15Z
dc.date.submitted2021-11-03
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739125
dc.description.abstractBu çalışmada; kamu liselerinde görev yapan öğretmenlerin görev yaptıkları okulların mekân kalitesine ilişkin algıları ile iş yaşam kalitesine ilişkin algılarının ve bunlar arasındaki ilişkinin belirlenmesi, okulların mekân kalitesinin öğretmenlerin iş yaşam kalitesini yordama durumunu tespit etmek amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırma, 2020-21 eğitim-öğretim yılı Diyarbakır ve Batman merkez ilçeleri kamu liselerinde görev yapan 446 öğretmenin katılımı ile yürütülmüştür. Veriler, Kaliteli Okul Binaları Ölçeği ve İş Yaşam Kalitesi Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmanın verilerinin analizinde; tanımlayıcı istatistikler, korelasyon ve regresyon analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, öğretmenler genel olarak okulların mekân kalitesinden biraz/kısmen memnundurlar. Öğretmenlerin genel olarak iş yaşam kalitesi algıları orta düzeydedir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin okul mekân kalitesi ve iş yaşam kalitesine ilişkin algılarının kullanılan bazı bağımsız değişkenlere göre istatistiksel olarak anlamlı şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Okulların mekân kalitesi ile öğretmenlerin iş yaşam kalitesi arasında pozitif yönde yüksek düzeyde ilişki belirlenmiştir. Genel olarak öğretmenlerin okul mekân kalitesi algıları, iş yaşam kalitesi algılarının olumlu ve anlamlı yordayıcısıdır.Anahtar Sözcükler: Okul mekân kalitesi, okul mekân tasarımı, okulların fiziksel ortamı, iş yaşam kalitesi, lise, öğretmen.
dc.description.abstractIn this study; It is aimed to determine the perceptions of the teachers working in public high schools regarding the quality of space of the schools where they work and the perceptions of the quality of work life and the relationship between them, and to determine whether the quality of the space of the schools predicts the quality of teachers'work life. The research, designed in the correlational survey method, was carried out with the participation of 446 teachers working in public high schools in the central districts of Diyarbakır and Batman in the 2020-21 academic year. Data were collected with the Quality School Buildings Scale and the Quality of Work Life Scale. In the analysis of the data of the research; descriptive statistics, correlation and regression analysis techniques were used. According to the results obtained from the research, teachers are generally partially/somewhat satisfied with the space quality of the schools. In general, teachers' perceptions of work life quality are moderate. It has been determined that the perceptions of the teachers participating in the research regarding the quality of the space of the schools and the quality of work life differ statistically significantly according to some independent variables used. A high level of positive correlation was determined between the space quality of schools and the quality of work life. In general, teachers' perceptions of the quality of space in schools are a positive and significant predictor of their perceptions of their work life's quality. Keywords: School space quality, school space design, physical environment of schools, quality of work life, high school, teacher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkulların mekân kalitesi ile öğretmenlerin iş yaşam kalitesi arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between the quality of schools' space and the quality of teachers' work life
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-11-03
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10331133
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİİRT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid689689
dc.description.pages161
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess