Show simple item record

dc.contributor.advisorOkçu, Veysel
dc.contributor.authorSözgün, Elif
dc.date.accessioned2023-09-22T12:17:14Z
dc.date.available2023-09-22T12:17:14Z
dc.date.submitted2022-01-11
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739123
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin hizmetkâr liderlik davranışları ile öğretmenlerin performans düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmuştır. Araştırmanın evrenini 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Siirt il ve ilçe merkezlerinde bulunan 228 okulda görev yapmakta olan 451 okulöncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın evreni ulaşılabilir olduğundan örneklem alma yoluna gidilmemiştir. Araştırmada `Okul Müdürlerinin Hizmetkâr Liderlik Davranışları Ölçeği` ve `Öğretmen Performansı Değerlendirme Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmada veriler, SPSS 22 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.Verilerin analizinde betimsel istatistik, bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA),korelasyon ve regresyon analiz teknikleri kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, öğretmenlerin genel olarak hem okul yöneticilerinin hizmetkârliderlik davranışlarına ilişkin algıları hem de öğretmen performansına ilişkin algılarının iyi düzeyde olduğu belirlenmiştir. Okul yöneticilerininhizmetkârliderlik davranışlarına ve öğretmen performansına ilişkin araştırmada kullanılan bağımsız değişkenlerin bazılarında öğretmen algılarına göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıkların olduğu belirlenmiştir. Genel olarakokul yöneticilerinin hizmetkâr liderlik davranışları ile öğretmenlerin performans düzeyleri arasında pozitif yönde ve orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Yapılan regresyon analizi sonucunda iseokul yöneticilerinin hizmetkârliderlik davranışlarıöğretmenlerin performans düzeylerini anlamlı bir şekilde yordadığı sonucuna ulaşılmıştır.Genel olarak okul yöneticilerinin hizmetkârliderlik davranışları öğretmen performansına ait varyansın %18'ni açıkladığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine the relationship between school administrators' servant leadership behaviors and teachers' performance levels. Relational survey model was used in the research.The population of the research consists of 451 preschool teachers working in 228 schools in Siirt province and district centers in the 2019-2020 academic year. Since the universe of the research is accessible, sampling was not used. In the study, `School Principals' Servant Leadership Behaviors Scale` and `Teacher Performance Evaluation Scale` were used. In the research, the data were analyzed using the SPSS 22 package program. In the analysis of the data, descriptive statistics, independent sample t-test and one-way analysis of variance (ANOVA), correlation and regression analysis techniques were used. As a result of the research, it was determined that teachers' perceptions of both school administrators' servant leadership behaviors and teacher performance were generally at a good level. It has been determined that there are statistically significant differences according to teacher perceptions in some of the independent variables used in the research on the servant leadership behaviors of school administrators and teacher performance. In general, it has been determined that there is a positive and moderately significant relationship between the servant leadership behaviors of school administrators and the performance levels of teachers. As a result of the regression analysis, it was concluded that the servant leadership behaviors of school administrators significantly predicted the performance levels of teachers. In general, it was concluded that the servant leadership behaviors of school administrators explained 18% of the variance of teacher performance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin hizmetkâr liderlik davranışları ile okul öncesi öğretmenlerin performans düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between the servant leadership behaviors of school administrator and the performance levels of preschool teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-01-11
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10332676
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİİRT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid704601
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess