Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Mustafa
dc.contributor.authorÖzyeşil, Serdar
dc.date.accessioned2023-09-22T12:17:09Z
dc.date.available2023-09-22T12:17:09Z
dc.date.submitted2023-09-18
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739112
dc.description.abstractKüçük ve Orta Büyüklükte İşletme (KOBİ): Bir yılda en fazla 250 çalışanı olan ve 1 yıllık hasılatı net veya mali bilançosundan herhangi biri 125 milyon TL'yi aşmayan firmalardır. KOBİ'ler ekonomik yapının temel taşlarını oluşturmaktadır. Türkiye'deki firmaların toplamının yüzde 98,9'u bu tür işletmelerden teşekkül etmektedir. Birçok ülkede de bu oran benzerdir.Bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci aşaması KOBİ kavramı ve tanımı özellikleri, Türkiye ekonomisindeki yeri ve pazarlama, üretim, personel, finansman, gibi kavramları sınıflandırılmaları ve tanımları incelenmiştir.İkinci bölümde KOBİ'lerin pazarlama sorunları hakkında detaylı bir değerlendirme yapılmıştır. Üçüncü bölümde ise Siirt'te faaliyet gösteren 18 firma yetkilileri ile derinlemesine görüşme yöntemi ile anket yapılmıştır. Siirt ili hakkında bilgilere yer verildikten sonra araştırmanın kapsamı, amacı, yöntemi derinlemesine soruların cevapları ve bunlar ışığında KOBİ'lerin pazarlama sorunu ve çözüm önerilerine yer verilmiştir.
dc.description.abstractSmall and Medium-Sized Enterprises (SMEs): companies that have a maximum of 250 employees in a year and whose 1-year net revenue or financial balance sheet does not exceed 125 million TL. SMEs are the cornerstones of the economic structure. 98.9 percent of the total companies in Turkey are made up of such businesses .This ratio is similar in many countries..This study consists of three parts. In the first stage, the concept of SME and its definition features, its place in the Turkish economy, and the classification and definitions of concepts such as marketing, production, personnel, financing were examined.In the second part, a detailed evaluation was made about the marketing problems of SMEs.In the third part, a survey was conducted with the officials of 18 companies operating in Siirt by in-depth interview method. In the third part, a survey was conducted with the officials of 18 companies operating in Siirt by in-depth interview method. After giving information about the province of Siirt, the scope, purpose, method of the research, answers to in-depth questions and in the light of these, the marketing problem and solution suggestions of SMEs are given.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleKOBİ'lerin pazarlama sorunları ve çözüm önerileri: Siirt ilinde bir uygulama
dc.title.alternativeMarketing problems of smes and suggestions for solutions: An application in Siirt province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-09-18
dc.contributor.departmentİktisat Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSmall and Medium Sized Firms
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmSiirt
dc.subject.ytmMarketing mix
dc.identifier.yokid10295045
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİİRT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid687353
dc.description.pages180
dc.publisher.disciplineBölgesel Kalkınma İktisadı Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess