Öğretmenlerin algılarına göre okullarda farklılıkların yönetimi yaklaşımları
dc.contributor.advisor | Memduhoğlu, Hasan Basri | |
dc.contributor.author | Baysal, Servet | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:17:01Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:17:01Z | |
dc.date.submitted | 2022-04-07 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739090 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın iki temel amacı vardır. Birinci amaç, Dass ve Parker'ın (1999) sınıflandırmasını temele alarak okullarda çalışanların farklılıklarına yönelik hangi yaklaşımların gösterildiğini ölçmeye yönelik bir ölçme aracı geliştirmek; ikinci amaç, öğretmenlerin algılarına göre okullarda farklılıkların yönetimi yaklaşımlarını ortaya koymaktır. Bu doğrultuda araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeline uygun olarak hazırlanmıştır. Araştırma verileri, araştırma kapsamında geliştirilen Farklılıkların Yönetimi Yaklaşımları Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın örneklemini Siirt ili Merkezi, Eruh, Şirvan, Tillo ve Pervari ilçelerinde görev yapan 333 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında ilk aşamada Farklılıkların Yönetimi Yaklaşımları Ölçeği geliştirilmiştir. Bu ölçek kullanılarak öğretmenlerin farklılıkların yönetimi yaklaşımlarına ilişkin algıları ve algılarının sosyo-demografik özelliklerine (cinsiyet, medeni durum, kıdem, okuldaki hizmet süresi, öğrenim süresi, çalışılan eğitim kademesi, görev yapılan okulun bölge/kültürüne ait hissetme durumu ve sendika üyeliği) göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda birtakım öneriler geliştirilmiş ve bunlar çalışmanın öneriler kısmında sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | This research has two main purposes. The first purpose is to develop a measurement tool to measure which approaches are shown towards the differences of employees in schools, based on Dass and Parker's (1999) classification; The second aim is to reveal the approaches to the management of differences in schools according to teachers' perceptions. In this direction, the research was prepared in accordance with the survey model, which is one of the quantitative research methods. The research data were collected through the Diversity Management Approaches Scale developed within the scope of the research. The sample of the study consists of 333 teachers working in Siirt city centre, Eruh, Şirvan, Tillo and Pervari districts.Within the scope of the research, the Diversity Management Approaches Scale was developed in the first stage. Using this scale, teachers' perceptions of diversity management approaches and whether their perceptions differ according to their socio-demographic characteristics (gender, marital status, seniority, length of service at school, length of education, level of education, regional/cultural feeling of the school and union membership) examined. In line with the findings obtained in the study, some suggestions were developed and these were presented in the suggestions section of the study. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin algılarına göre okullarda farklılıkların yönetimi yaklaşımları | |
dc.title.alternative | Approaches to management of differences in schools according to teachers' perceptions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-04-07 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Diversity management | |
dc.identifier.yokid | 10325693 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SİİRT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 715648 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |