Show simple item record

dc.contributor.advisorSağlam, Mehmet Halil
dc.contributor.authorSincaroğlu Büküm, Dilan
dc.date.accessioned2023-09-22T12:17:00Z
dc.date.available2023-09-22T12:17:00Z
dc.date.submitted2022-07-25
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739088
dc.description.abstractİnsanlar birbirlerinden farklı dil, din, inanç ve yaşayış biçimlerine sahip olsalar da tüm insanların önem verdiği, her yerde denk gelinen ve kabul gören evrensel değerler vardır. Bu değerler insandan insana, toplumdan topluma, kuşaktan kuşağa aktarılarak devamlılığını sağlamaktadır.Araştırmanın amacı Hans Christian Andersen ödüllü hikâye edici metinlerin evrensel değerler içerip içermediğini tespit etmektir. Bu amaçtan hareketle on bir farklı yazar tarafından derlenmiş, on sekiz kitapta yer alan hikâye edici metinler çalışmanın veri toplama araçlarını oluşturmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinin veri toplama tekniklerinden olan doküman analizi kullanılmıştır. Evrensel değerlerin tespit edilmesinde ölçüt olarak Millî Eğitim Bakanlığı tarafından öğretim programlarında belirlenen kök değerler ve Schwartz değerler sınıflandırması kullanılmıştır. Hikâye edici metinlerde tespit edilen evrensel değerler içerik analizi ile doğrudan aktarımlar yapılarak sunulmuştur. Yapılan içerik analizinde yirmi altı farklı evrensel değer tespit edilmiştir.
dc.description.abstractEven though people have different languages, religions, beliefs and lifestyles, there are universal values that all humanity care about which are met everywhere and gain public acceptance. These values ensure their continuity by being transmitted from person to person, society to society generation to generation.The aim of this study is to determine wheather Hans Christian Andersen Award winning narrative texts contain universal values or not. For this purpose, narrative texts in eighteen books, compiled by eleven differend authors, constitute the data collection tool of this study. In the study, document analysis, which is one of the data collection techniques of qualitative research methods, was used. Determining the universal values, the root values and Schwartz values classification determined in the curriculum by the Ministry of National Education were used as criteria. The universal values identified in the narrative texts were presented by making direct transfers with content analysis. Twenty six different universal values were determined in this content analysis. It has been concluded that the universal values determined as a result of the study findings can be recommended in terms of transferring them to individuals in childhood and early youth.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHans Christian Andersen ödüllü yazarların hikaye edici metinlerinde evrensel değerler
dc.title.alternativeUniversal values in narrative texts by Hans Christian Andersen award-winning writers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-07-25
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilgiler Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAndersen
dc.identifier.yokid10262481
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİİRT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid731071
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess