Show simple item record

dc.contributor.advisorBağdatlı, Muhammed Emin Cihangir
dc.contributor.authorÇelebi, Arif
dc.date.accessioned2023-09-22T12:16:31Z
dc.date.available2023-09-22T12:16:31Z
dc.date.submitted2023-01-24
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739030
dc.description.abstractHafif raylı sistemler şehir içi ulaşımda yaygın olarak görülen bir toplu taşıma modudur. Diğer raylı sistemlere nispeten daha düşük yatırım ve işletme maliyetlerine sahip olması ve otobüs taşımacılığına göre daha fazla yolcu kapasitesi nedeniyle ulaşım karar vericileri tarafından uygun bir yatırım alternatifi olarak görülmektedir. Hafif raylı sistemler, işletmeye açılması ile birlikte şehir içindeki diğer toplu taşıma modlarındaki yolcu taleplerinin önemli bir bölümünü kendine çekebilmektedir. Ancak özel otomobil kullanıcılarının seyahat taleplerini kendisine yönlendirmesinde aynı başarıyı gösterdiği söylenemez. Literatürdeki bazı çalışmalar da bu iddiayı desteklemektedir. Bu çalışma hafif raylı sistemlerin özel otomobil kullanımına etkisini bir saha ölçümü ve anket araştırması ile incelemiştir. Bunun için araştırma sahası olarak belirlenen Kayseri ilinde, pik saatlerde hafif raylı sistem ile özel otomobil seyahat süreleri farklı hava koşullarında ölçülmüştür. Ayrıca bir anket araştırması ile katılımcıların sosyo-demografik bilgilerinin yanı sıra kent içi ulaşım modu kullanımları ve hafif raylı sistem hakkındaki görüşleri sorgulanmıştır. Elde edilen nicel sonuçlar ulaşım politikaları açısından değerlendirilerek tartışılmıştır.
dc.description.abstractLight rail transit is a common mode of public transport in urban transportation. It is considered as an appropriate investment alternative by transportation decision makers due to its lower investment and operating costs compared to other rail systems and its higher passenger capacity compared to bus transportation. Light rail transit can attract a significant part of passenger demands of other public transport modes in the city with the opening of operation. However, it cannot be said that it has the same success in directing the travel demands of private car users to itself. Some studies in the literature support this claim. This study investigated the impact of light rail transit on private car use with a field measurement and survey study. Accordingly, travel times of light rail transit and private car were measured during peak hours in different weather conditions in Kayseri, which was designated as the study area. In addition, the socio-demographic information of the participants, as well as their use of urban transport modes and their views on the existing light rail transit, were also questioned with a survey study. The quantitative results obtained were evaluated and discussed in terms of transport policy.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTrafiktr_TR
dc.subjectTrafficen_US
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleHafif raylı sistemlerin özel otomobil kullanımına etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeAn investigation on impact of light rail transit on private car use
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-01-24
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLight rail systems
dc.subject.ytmLand transportation
dc.subject.ytmAutomobile
dc.subject.ytmTransport planning
dc.identifier.yokid10270063
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid707364
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess