Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Mehmet Cihan
dc.contributor.authorÖzdemir, Muhammed Reşid
dc.date.accessioned2023-09-22T12:15:56Z
dc.date.available2023-09-22T12:15:56Z
dc.date.submitted2021-09-16
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/738945
dc.description.abstractBarajların hidrolik açıdan en önemli elamanı olan dolusavaklar baraj tipine ve geçireceği debilere göre birçok farklı tipte tasarlanmaktadır. Dolusavaklar tasarlanırken dikkat edilmesi gereken en önemli konulardan biri de kavitasyon önleyici havalandırıcılardır. Bu çalışmada dolusavaklarda beton yüzeyinde oluşan kavitasyon hasarı ve dolusavak havalandırıcılarının kavitasyon üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla Alparslan II Barajının dolusavağı model olarak seçilmiştir. İlk olarak modelin üç boyutlu sayısal modeli hazırlanıp Flow 3D programıyla belirli yükseklik ve hızlarda (Farklı Froude sayılarında) Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (HAD) analizleri gerçekleştirilmiştir. Daha sonra Aydın (2005) tarafından önerilen alttan alışlı havalandırıcılar modele yerleştirilmiş orijinal havalandırıcılara benzer şekilde HAD analizleri gerçekleştirilmiştir. HAD analizlerinden elde edilen sonuçlar birbirleriyle kıyaslanmış ve her iki havalandırıcının da kavitasyon hasarından yeterince koruduğu sonucuna varılmıştır
dc.description.abstractThe spillways, which are the most important hydraulic elements of the dams, are designed in many different types according to the dam type and flow rates. One of the most important issues to be considered when designing spillways is the design of the aerators. In this thesis, the cavitational damage on the concrete surface of spillways and the effects of aerators on the cavitation wer investigated. For this purpose, the spillway of the Alparslan II Dam was chosen as a model. First, the three-dimensional numerical model was prepared and Computational Fluid Dynamics (CFD) analysis was performed with the Flow 3D program at certain heights and speeds (for different Froude Numbers). Later, CFD analyzes were carried out similar to the original aerators, which were placed in the model with the bottom aerators proposed by Aydin (2005). The results obtained from the CFD analyses were compared with each other and it was concluded that both aerators sufficiently protected from cavitation damageen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleDolusavak havalandırıcılarının sayısal modelle incelenmesi
dc.title.alternativeSpi̇llway aerator investigation by numerical model
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-09-16
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10315200
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid679619
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess