Show simple item record

dc.contributor.advisorHaroğlu, Derya
dc.contributor.authorLeblebici, İzem
dc.date.accessioned2023-09-22T12:14:38Z
dc.date.available2023-09-22T12:14:38Z
dc.date.submitted2021-09-02
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/738750
dc.description.abstractZorlu rekabet koşulları firmalara yeni ürün geliştirme döngülerini azaltarak pazara inovatif ürünler sunma konusunda giderek artan bir baskı uygulamaktadır. Ürün geliştirme sürecinde, özellikle bebek bezi gibi son derece rekabetçi endüstrilerde müşteri gereksinimlerinin doğru bir şekilde belirlenmesi, tasarımın tekrarlanmasının önlenmesine ve dolayısıyla zaman ve kaynak israfını önlemeye yardımcı olacaktır. Kalite Fonksiyon Yayılımı (KFY), müşterinin sesini ürün mühendisliği özelliklerine dönüştürerek ürünleri tasarlamak için önemli bir metodoloji haline gelmiştir. Buna ek olarak, Kano modeli, belirli bir müşteri ihtiyacı karşılandığında bir müşterinin ne ölçüde memnun olduğunu vurgulamaktadır. Bu çalışmada, Kano modelini KFY'nin planlama matrisine entegre eden bir yaklaşım önerilmektedir. Uygulama için ürün olarak bebek bezi seçilmiştir. Bir bebek bezinin müşteri gereksinimlerinin önem ağırlıkları, hem önerilen ayarlanmış Kano-KFY (AKKFY) hem de geleneksel Kano-KFY modeli kullanılarak hesaplanmıştır. AKKFY'nin müşteri gereksinimlerinin önem ağırlıklarını etkin bir şekilde belirleyebileceği gösterilmiştir.Anahtar Kelimeler: Kalite Fonksiyon Yayılımı, Kano Modeli, Bebek Bezi
dc.description.abstractTough competition is applying an-ever increasing pressure on companies to offer innovative products to the market by reducing new product development cycle-times. Determining the customer requirements accurately early in the product development process, particularly in highly competitive industries such as baby diapers, would help to prevent design repetitions and consequently wasting time and resources. Quality Function Deployment (QFD) has turned out to be a key methodology to design products by converting the customer's voice into product engineering characteristics. In addition, Kano model emphasizes the degree to which a customer is satisfied when a particular customer need is met. In this study, an approach integrating the Kano model into the planning matrix of QFD was proposed. A baby diaper was selected for the study. The importance weights of customer requirements of a baby diaper were calculated using both the proposed Adjusted Kano-QFD (AKQFD) and traditional Kano-QFD model. It was demonstrated that the AKQFD could effectively prioritize the importance weights of customer requirements.Keywords: Quality function deployment, Kano model, Baby diaperen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleYeni ürün geliştirme için kalite fonksiyon yayılımı'nın planlama matrisi ve Kano modelinin birlikte kullanılması
dc.title.alternativeIntegrating the Kano model into the planning matrix of quality function deployment in new product development
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-09-02
dc.contributor.departmentEndüstriyel Tasarım Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10285666
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid677669
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess