Fen bilgisi konularına yönelik REACT stratejisiyle hazırlanan ders materyallerinin etkililiğinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Yener, Dündar | |
dc.contributor.author | Yamaç, Ramazan Ziya | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:13:15Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:13:15Z | |
dc.date.submitted | 2023-05-25 | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/738583 | |
dc.description.abstract | Bilgi, bilim ve teknolojide meydana gelen değişimler toplum, sanayi ve eğitim gibi alanlarda gelişmeleri sağlamıştır. Bu gelişmelerin belirli dönemlerde devirler şekilde ilerlediği görülmektedir. Dördüncü sanayi devrimi ile makine öğrenmesi, derin öğrenme, robotik sistemeler, nesnelerin interneti, yapay zeka gibi değişikliklere ayak uydurabilecek, üretim ve iş zekasına sahip, toplumsal gereksinimleri karşılayabilecek, 21.yy. becerilerine sahip bireylerin yetiştirilmesini amaçlayan eğitim dönemi ise Eğitim 4.0 olarak tanımlanmaktadır. Sanayi devriminin başlarında usta-çırak ilişkisi şeklinde başlayan eğitim süreci bu devirde öğrenenlerin bilgileri günlük yaşam ile bağlam oluşturabildikleri, yeni durumlara aktarabildikleri süreçler olarak karşımıza çıkmaktadır. Ülkemizde mevcut çalışmaları yaparak gerekli güncellemeleri yapmaktadır. Bu güncellemelerden birisi de öğrencilerin liselere giriş sınavlarında gerçekleşmiştir. 2018 yılından itibaren uygulanan yeni sınav sisteminde soruların yapısının değiştiği görülmektedir. Liselere giriş sınavındaki sorulara bakıldığında günlük hayat ile ilişkisi olması istendiği görülmektedir. Bu bağlamda çalışmada öğretmenlerin sınava yönelik görüşlerini belirlemek ve bunun sonucunda sınav grubu öğrencilerine yönelik REACT stratejine uygun şekilde geliştirilen ders materyalinin etkililiği incelenmek amaçlanmıştır. Bu amaç ile çalışmanın yöntemi karma araştırma yöntemlerinden keşfedici sıralı açıklama deseni olarak belirlenmiştir. Verilerin toplanması amacıyla çevrimiçi görüşme formu, başarı ve kavram testleri kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde içerik analizi, MWU testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgularda hazırlanan materyalinin öğrencilerin başarıları üzerinde etkili olduğu ancak kavram testinden almış oldukları puanlar üzerinde anlamlı bir fark oluşturmadığı belirlenmiştir. Ortaya çıkan sonuçlara göre sonraki çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | Changes in information, science and technology have provided developments in fields such as society, industry and education. It is seen that these developments progress in certain periods in a cyclical manner. With the fourth industrial revolution, the 21st century will be able to keep up with changes such as machine learning, deep learning, robotic systems, internet of things, artificial intelligence, have production and business intelligence, and meet social needs. The education period, which aims to raise individuals with skills, is defined as Education 4.0. The education process, which started as a master-apprentice relationship at the beginning of the industrial revolution, emerges as the processes in which learners can create a context with daily life and transfer them to new situations. It makes the necessary updates by making the current studies in our country. One of these updates took place in the students' high school entrance exams. It is seen that the structure of the questions has changed in the new exam system implemented since 2018. Looking at the questions in the high school entrance exam, it is seen that it is desired to have a relationship with daily life. In this context, it was aimed to determine the opinions of teachers about the exam and as a result, to examine the effectiveness of the course material developed in accordance with the REACT strategy for exam group students. For this purpose, the method of the study was determined as the exploratory sequential explanation design, which is one of the mixed research methods. Online interview form, achievement and concept tests were used to collect data. Content analysis, MWU test and unrelated samples t test were used in the analysis of the collected data. In the findings, it was determined that the material prepared was effective on the success of the students but did not make a significant difference on the scores they received from the concept test. According to the results, suggestions were made for future studies. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen bilgisi konularına yönelik REACT stratejisiyle hazırlanan ders materyallerinin etkililiğinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining the effectiveness of the course materials prepared with the REACT strategy for science subjects | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2023-05-25 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10305909 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 627124 | |
dc.description.pages | 169 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |