Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Besime Pınar
dc.contributor.authorAslan, Yelda Nisan
dc.date.accessioned2023-09-22T12:12:23Z
dc.date.available2023-09-22T12:12:23Z
dc.date.submitted2023-02-13
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/738455
dc.description.abstractYeni medyanın gelişmesi ile birlikte kişiler arasındaki iletişim biçimleri de farklılık göstermeye başlamıştır. Özellikle sosyal medyanın gelişimi ile birlikte sosyal ağlar ve bu ağ üzerindeki kullanıcı sayısı artış göstermiş, sosyal paylaşım siteleri popüler hale gelerek bireyler bu alanlarda daha fazla vakit geçirmeye başlamıştır. Sosyal paylaşım sitelerinin popüler hale gelmesinin en önemli nedeni, bireylerin benlik sunumlarını gerçekleştirme arzularıdır. Bu çalışmada incelenen verilerde en çok kullanılan sosyal paylaşım ağı Facebook üzerinde, bireylerin izlenimlerini oluşturma şekilleri ve benlik sunumlarını nasıl gerçekleştirdikleri araştırılmıştır. Aynı zamanda araştırma kapsamında bireylerin Facebook'u hangi amaçlarla kullandıkları da değerlendirilmiştir.Çalışmanın kavramsal çerçevesini Goffman'ın izlenim yönetimi teorisi ve dramaturjik yaklaşımı oluşturmaktadır. Çalışmaya 18-29 yaş arasındaki 250 lisans öğrencisi katılmıştır. Değiştirilmiş benlik sunum taktik ölçeği aracılığıyla veriler toplanmış ve elde edilen veriler SPSS 21.0 paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Çalışma, betimsel bir araştırma olup ilişkisel tarama modeli altında yer almaktadır. Bu çalışma ile, bireylerin benlik sunumlarını nasıl gerçekleştirdikleri ortaya çıkarılmıştır. Buna ek olarak, Facebook'ta en çok hangi benlik taktiğini kullandıkları ve sunmuş oldukları bu benliklerin yaşa ve cinsiyete göre nasıl farklılaştığı belirlenmiştir. Bunun sonucu olarak, gençlerin Facebook'ta benlik sunumlarını belirli bir yapı içerisinde gerçekleştirdikleri ortaya konulmuştur.
dc.description.abstractWith the development of new media, communication styles between people have started to differ. Especially with the development of social media, social networks and the number of users on these networks have increased, social networking sites have become popular and individuals have started to spend more time in these areas. The most important reason why social networking sites have become popular is the desire of individuals to create self-presentations. In the data analyzed in this study, the ways individuals form their impressions and how they create self-presentation on Facebook, the most used social network, were investigated. At the same time, the purposes for which individuals use Facebook were evaluated within the scope of the research.Goffman's impression management theory and dramaturgical approach constitute the conceptual framework of the study. 250 undergraduate students between the ages of 18-29 participated in the study. Data were collected through the modified self-presentation tactical scale and the data obtained were analyzed through the SPSS 21.0 package program. This is a descriptive research study and falls within the relational survey model. How individuals create self-presentation was revealed through this study. In addition, it was determined which self tactics they use the most on Facebook and how these selves they present differ according to age and gender. As a result, it was revealed that young people create their self-presentations on Facebook in a certain structure.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleKişilerarası etkileşim ve sosyal medya: Sosyal çevrenin onayı bağlamında izlenim yönetimi
dc.title.alternativeInterpersonal interaction and social media: Impression management in the context of approval the social environment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-02-13
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSelf-presentation
dc.subject.ytmFacebook
dc.subject.ytmPublic relations methods
dc.subject.ytmImpression management
dc.subject.ytmInterpersonal communication
dc.subject.ytmSocial environment
dc.subject.ytmSocial media
dc.identifier.yokid10282254
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid671699
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess