Show simple item record

dc.contributor.advisorSarı, Engin
dc.contributor.authorKeskinkaya, Esma
dc.date.accessioned2023-09-22T12:12:19Z
dc.date.available2023-09-22T12:12:19Z
dc.date.submitted2021-12-09
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/738446
dc.description.abstractSosyal medyadan edinilen enformasyonun hakikat algısını şekillendirmedeki rolünün ve insanların gerçek bilgiyi arama yöneliminin Türkiye'deki geçici koruma altındaki Suriyeliler ile çalışma arkadaşlarının etkileşimi üzerinden araştırıldığı bu çalışmada literatür taraması, doküman analizi, etnografik katılımlı gözlem, mülakat ve anket yöntemleri ile veri toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Ayrıca yerel çalışanların sosyal medya hesapları içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Farklı kaynaklardan elde edilen veri setleri, betimsel düzeyde analiz edilmiş ve özgün sonuçlara ulaşılmıştır. Ankara, Ulus'ta bulunan bir çanta atölyesinde gerçekleşen bu araştırma neticesinde; sosyal medyanın yapısal, işlevsel ve içeriksel özelliklerinin hakikat ötesi düşünceyi güçlendirdiği, duyguların gerçeklik algısı üzerinde dikkate değer etkileri olduğu ve inanılırlığı düşük olarak görülen sosyal medya içeriklerinin çevrimdışı etkileri olduğu tespit edilmiştir. Özellikle söz konusu göçmenler olduğunda çoğunlukla olumsuz duyguları tetikleyen içerikler sosyal medyada yoğun olarak dolaşıma girmektedir. Sosyal medyadaki sahte haberlere inanan yerel çalışanlarda haksızlığa uğrama ve kızgınlık duyguları tetiklenmektedir. Bu duygular, bu kişilerin hakikati aramalarına engel olmaktadır. Diğer taraftan sahte haberlerden en az düzeyde etkilenen yerel çalışanlarda ise merhamet duygusu hâkimdir ve bu duygunun etkisi ile Suriyeli göçmenler hakkında hakikati aramak istememektedirler. Duygular hakikat arayışının önündeki en önemli engellerden biridir. Ayrıca sosyal medya Suriyeli göçmenleri tanımada yüz yüze iletişimden daha etkilidir.Anahtar Kelimeler: Hakikat Ötesi, Sosyal Medya, Geçici Koruma Altındaki Suriyeliler, Göçmenler, Kültürlerarası İletişim, Etnografik Araştırma
dc.description.abstractIn this study, the role of information obtained from social media in shaping the perception of truth and the tendency of people to seek real information are investigated through the interaction of Syrians under temporary protection in Turkey and their colleagues is investigated through the interaction of Syrians under temporary protection in Turkey and their colleagues. Data were collected by literature review, document analysis, ethnographic observation, interview and questionnaire methods. The obtained data were analyzed by descriptive analysis method. In addition, the social media accounts of local employees were analyzed by content analysis method. Data sets obtained from different sources were analyzed at a descriptive level and original results were obtained. As a result of this research carried out in a bag fabric in Ulus, Ankara; It has been determined that the structural, functional and contextual features of social media strengthen the post-truth thinking, emotions have remarkable effects on the perception of reality, and social media content, which is considered to be low in credibility, has offline effects. Especially when it comes to immigrants, content that triggers negative emotions is widely circulated on social media. Feelings of injustice and anger are triggered by local employees who believe in fake news on social media. These feelings prevent these people from seeking the truth. On the other hand, there is a sense of compassion among local workers who are least affected by fake news, and they do not want to seek the truth about Syrian migrants with the effect of this feeling. Emotions are one of the most important obstacles to the search for truth. In addition, social media is more effective at recognizing Syrian migrants than face-to-face communication.Keywords: Post-truth, Social Media, Syrians Under Temporary Protection, Immigrants, Intercultural Communication, Ethnographic Researchen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.titleHakikat ötesi çağda sosyal medya ve Suriyeliler: Ankara'da göçmen yoğun bir atölyede etnografik saha çalışması
dc.title.alternativeSocial media and Syrians in the post-truth age: Ethnographic field study in an immigrant-intensive workshop in Ankara
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2021-12-09
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10228807
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid698199
dc.description.pages254
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess