Show simple item record

dc.contributor.advisorPoyraz, Bedriye
dc.contributor.authorSönmez, İlkay Ceren
dc.date.accessioned2023-09-22T12:12:15Z
dc.date.available2023-09-22T12:12:15Z
dc.date.submitted2022-01-14
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/738435
dc.description.abstractPost-truth fenomeni günümüzde oldukça etkin bir fenomendir. Bu etkinlik yeni medya ile birlikte daha aktif hale gelmiştir. Post-truth fenomenini anlamak için hakikate odaklanmak önemlidir. Bu sayede fenomenin yeni medyaya etkisi de görülebilir. Bu çalışmada post-truth fenomeni çerçevesinde hakikat, yeni medya ve yalan haber ilişkisi konu edilmektedir. Ekonomik, sosyal ve siyasal bağlamda etkisini her geçen gün arttıran post-truth fenomeni, yeni medya ile etkin hale gelmiş gibi sunulmaktadır. Yeni iletişim teknolojilerinin gelişmesi bu kavramın sorgulanmasında etkilidir; fakat hakikatin tarihi bağlamında bu fenomen, bir süreç olarak değerlendirilmelidir. Ayrıca geleneksel ve yeni medya ile ilişkisi derinlemesine incelenmelidir. Dolayısıyla bu kavramın yeni medya ve habercilik açısından doğru tanımlanması, derinlemesine incelenmesi ve eş görüldüğü yalan haber (fake news) ile ilişkisi doğru bir şekilde açıklanmalıdır. Bu teorik çalışma bahsedilen inceleme, açıklama ve tanımlama problemine odaklanmaktadır.
dc.description.abstractThe post-truth phenomenon is a very active phenomenon today. This activity has become more active with the new media. To understand the post-truth phenomenon, it is important to focus on the truth. In this way, the effect of the phenomenon on new media can be seen. In this study, the relationship between truth, new media and fake news is discussed within the framework of the post-truth phenomenon. The post-truth phenomenon, which is increasing its influence in the economic, social and political context, is presented as if it has become active with the new media. The development of new communication technologies is effective in questioning this concept; but in the context of the history of truth, this phenomenon must be considered as a process. In addition, its relationship with traditional and new media should be examined in depth. Therefore, the correct definition of this concept in terms of new media and journalism, its in-depth analysis and its relationship with fake news should be explained correctly. This theoretical study focuses on the aforementioned analysis, explanation and definition problem.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.titlePost-truth fenomeni çerçevesinde yeni medya ve yalan haber
dc.title.alternativeNew media and fake news within the framework of the post-truth phenomenon
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-01-14
dc.contributor.departmentGazetecilik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmNew media
dc.identifier.yokid10336745
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid705168
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess