Show simple item record

dc.contributor.advisorAy, Sıla
dc.contributor.authorHelvacı, Fikret
dc.date.accessioned2023-09-22T12:12:12Z
dc.date.available2023-09-22T12:12:12Z
dc.date.submitted2021-11-03
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/738428
dc.description.abstractBu tez çalışması öğrenen özerkliği uygulamalarının yabancı dil olarak İngilizce derslerinde karşılıklı konuşma becerisini geliştimeye etkisini ortaya koymayı hedeflemiştir. Bu amaçla, öğrencilerin öğrenen özerkliği durumlarını ortaya koyan bir sormaca ile karşılıklı konuşma etkinliklerini değerlendirmek için öz değerlendirme, akran değerlendirmesi ve öğretmen değerlendirmesinden oluşan üç adet dereceli puanlama anahtarı ve yanstıcı günlükler kullanılmıştır. Bu çalışmaya bir ortaöğretim kurumunun 11.sınıfına devam eden 21 öğrenci katkı sağlamıştır. Elde edilen bulguların değerlendirilmesi sonucunda, karşılıklı konuşma etkinliklerinin değerlendirilmesinde öz değerlendirme, akran değerlendirmesi ve öğretmen değerlendirmesinin bir arada kullanılmasının öğrencilerin başarısını artırdığını ve bu değerlendirme adımlarının yanı sıra yansıtıcı günlük kullanımının öğrencilerin öğrenen özerkliği ve karşılıklı konuşma becerisi düzeylerine olumlu etki ettiği anlaşılmıştır. Bu çalışmada ulaşılan sonuçlar üzerine, politika yapıcılara, uygulayıcılara ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThis thesis aimed to reveal the effect of learner autonomy practices on improving conversational skills in English as a foreign language classes. For this purpose, three rubrics consisting of self-assessment, peer evaluation and teacher evaluation and reflective diaries were used to evaluate the conversation activities with a questionnaire revealing the learner autonomy status of the students. 21 students attending the 11th grade of a secondary education institution contributed to this study.As a result of the evaluation of the findings, it was understood that the use of self-assessment, peer assessment and teacher assessment together in the evaluation of conversation activities increased the success of the students, and besides these assessment steps, the use of reflective diaries had a positive effect on the learner autonomy and conversation skills of the students.Suggestions were made to policy makers, practitioners and researchers on the results of this study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYabancı dil olarak İngilizce öğretiminde karşılıklı konuşma becerisinin geliştirilmesine yönelik özerklik uygulamaları
dc.title.alternativeAutonomy practices for improving spoken interaction skills in teaching English as a foreign language
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-11-03
dc.contributor.departmentDilbilim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmSecond language teaching
dc.subject.ytmSpeaking skills
dc.subject.ytmLearner autonomy
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid10332989
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid689522
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineYabancı Dil Öğretimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess