6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanununa göre kitle fonlaması
dc.contributor.advisor | Özkorkut, Korkut | |
dc.contributor.author | Özer, Şeref | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:11:56Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:11:56Z | |
dc.date.submitted | 2022-08-12 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/738390 | |
dc.description.abstract | Kitle fonlaması, son birkaç yıl içinde, girişimciler bakımından, önemli bir alternatif finansman modeli haline gelmiştir. Modern kitle fonlaması ABD'de 2012 yılında yürürlüğe giren JOBS Act, AB'de ise 2020 yılında kabul edilen (EU) 2020/1503 sayılı Tüzük ile düzenlenmiştir.Türk hukukunda ise kitle fonlaması, 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu'nda değişiklik yapan 7061 sayılı Kanun ve 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu'nun 35/A maddesine dayanılarak çıkarılmış olan III-35/A.2 sayılı Kitle Fonlaması Tebliği ile düzenlenmiştir. Bu düzenlemeler çerçevesinde kitle fonlaması, bir projenin veya girişim şirketinin ihtiyaç duyduğu fonu sağlamak amacıyla, yetkilendirilmiş kitle fonlaması platformları aracılığıyla halktan para toplanmasıdır. Bu doğrultuda kitle fonlamasının amacı, fon talep edenlerin ihtiyaç duyduğu fonun, bu fonu arz etmeye gönüllü olan yatırımcılar tarafından sağlanmasıdır.Kitle fonlamasının temelde dört türü bulunmaktadır. Bunlar; ödüle dayalı kitle fonlaması, bağışlamaya dayalı kitle fonlaması, yatırıma dayalı kitle fonlaması ve borçlanmaya dayalı kitle fonlamasıdır. Türk sermaye piyasası mevzuatına tabi olan kitle fonlaması, yalnızca paya ve borçlanmaya dayalı kitle fonlamasıdır. Başka bir deyişle, Türk sermaye piyasası mevzuatı yalnızca yatırıma dayalı kitle fonlamasını düzenlemiştir. Paya dayalı kitle fonlamasında, yatırımcılar tarafından arz edilen fon karşılığında, girişim şirketi tarafından ihraç edilen paylar, borçlanmaya dayalı kitle fonlamasında ise girişim şirketi tarafından ihraç edilen borçlanma araçları yatırımcılara satılmaktadır. Paya ve borçlanmaya dayalı kitle fonlamasında, yetkilendirilmiş kitle fonlama platformlarının kullanılması zorunludur. Kitle fonlama platformları, kitle fonlamasına aracılık eden ve elektronik ortamda hizmet veren kuruluşlardır. Kitle fonlaması ile fon sağlayabilecek olanlar, projeler veya girişim şirketleridir ve kitle fonlaması ile herkesin yatırım yapması mümkündür.Çalışmamızda kitle fonlaması ile ilgili Türk hukukundaki düzenleyici çerçeve detaylı olarak incelenmiş ve konuya ilişkin Türk, ABD ve AB hukuklarındaki düzenlemeler bakımından karşılaştırmalı bir analiz ortaya konulmuştur. | |
dc.description.abstract | Crowdfunding has become an important alternative finance model for entrepreneurs in the last couple of years. Modern crowdfunding is regulated by the JOBS Act which came into force in 2012 in the US and by the EU Regulation No: (EU) 2020/1503 which was approved in 2020 in the EU.In Turkish legislation, crowdfunding is regulated by the Law No:7061 amending the Capital Market Law No:6362 and the Crowdfunding Communiqué No:III-35/A.2 issued pursuant to the Article 35/A of the Capital Market Law No:6362. Within the framework of these legislation, crowdfunding is collection of funds from the public through licensed crowdfunding platforms to provide needed finance for projects and entrepreneurs. Accordingly, the objective of crowdfunding is providing the needed funds for demanders from voluntary investors.There are four main types of crowdfunding. These are reward based crowdfunding, donation based crowdfunding, investment based crowdfunding and debt based crowdfunding. Equity based crowdfunding and debt based crowdfunding are the only two subject to Turkish capital market legislation. In other words, only investment based crowdfunding is regulated by the Turkish capital market legislation. In equity based crowdfunding, equity shares and in debt based crowdfunding, bonds issued by an entrepreneur are sold to investors in return for the funds provided by them. Licensed crowdfunding platforms shall be used as an intermediary in equity and debt based crowdfunding. Crowdfunding platforms are intermediary agencies that provide their services electronically. Projects and enterprises can raise funds through crowdfunding and anyone could be a crowdfunding investor.In this paper, Turkish regulatory framework regarding crowdfunding is examined in depth and a comparative analysis of Turkish, US and EU regulations on crowdfunding is provided. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hukuk | tr_TR |
dc.subject | Law | en_US |
dc.title | 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanununa göre kitle fonlaması | |
dc.title.alternative | Crowdfunding within the scope of the Capital Markets Law no:6362 | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2022-08-12 | |
dc.contributor.department | Özel Hukuk Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish capital market | |
dc.subject.ytm | Startup | |
dc.subject.ytm | Equity crowdfunding | |
dc.identifier.yokid | 10336911 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 733211 | |
dc.description.pages | 582 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |