Show simple item record

dc.contributor.advisorBayar Bravo, Işıl
dc.contributor.authorÇakmakkaya, Eda
dc.date.accessioned2023-09-22T12:11:47Z
dc.date.available2023-09-22T12:11:47Z
dc.date.submitted2022-10-14
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/738366
dc.description.abstractBu tezin amacı Derrida felsefesinde adaletin olanağını ve olanaklılık halinde adaletisağlamanın hangi araçlarla sağlanabileceğini araştırmaktır. Adalet kavramının temelbileşenlerini sorumluluk, konukseverlik, bağışlama, hayalet, miras, yasa/yasanın şiddeti olarakbelirleyerek, bu kavramları aporetik okumaya tabi tutar. Derrida, bu soruşturma temelindeulaşılan sonuca göre, adalete ulaşmanın olanaksız olduğunu, ancakhukuk olarak adalet'eulaşmanın olanaklı olduğunu iddia eder. Derrida hukuk olarak adaletin olanağını, diğer birifadeyle, yasanın dekonstrüksiyona uğratılmasını, kesinliğin şiddetine karşı duruş temelindeoluşturduğu dil felsefesi bağlamında temin eder. Bu nedenle, ilk olarak, felsefesinin temelkavramları gözetilerek, felsefi düşünümünün oluşumunda etkili olan Platon, Saussure veNietzsche okumaları ele alınacaktır. Akabinde, adalete ulaşmanın olanaksız olduğu iddiasınıserimleyebilmek adına, adaletin temel bileşenleri olarak verilen kavramlar incelenmeyeçalışılacaktır. Sonrasında, Derrida'nın hukuk olarak adalet biçiminde adalete yaklaşılmasınaolanak tanıyan yasaya ilişkin görüşleri Pascal, Montaigne ve Benjamin okumaları üzerindendetaylandırılacaktır. Derrida'nın adaletin dekonstrüksiyon olduğu kabulü üzerinden yasanınaskıya alınması gerektiği iddiası, haklı bir yaklaşım olarak değerlendirilmekle birlikte, felsefetarihinde koşut değerlendirmelerde bulunan Platon, Aristoteles ve Kant ile olan ilişkileriylebirlikte ele alınmaya çalışılacaktır. Derrida'nın hukuk olarak adaleti sağlama amacındadekonstrüksiyon stratejisine hak verilmekle birlikte kendisi adına orijinal bir iddia olmadığı önesürülecektir. Derrida'nın differance ve yasanın dekonstrüksiyonu önerisi tarafımızcagünümüzün en yaygın adalet anlayışlarından biri olan cezalandırıcı adalet anlayışınauygulanmaya çalışılacaktır. Hukuki muhakemenin önemi gözetilerek cezalandırıcı adaletanlayışının teorideki ve pratikteki eksiklikleri dolayımında dekonstrüksiyona uğratılmasıylaonarıcı adalet sistemiyle desteklenmesi gerektiği iddia edilecektir.Anahtar kelimeler: Dil, dekonstrüksiyon, adalet, yasa, onarıcı adalet
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to investigate the possibility of justice in the philosophy of JacquesDerrida and the means by which justice can be provided in case of possibility.Determining thebasic components of the concept of justice as responsibility, hospitality, ghost, inheritance,forgiveness, law/violence of law, he subjects these concepts to an aporetic reading.Derridaclaims that, according to the conclusion reached on the basis of this investigation, it isimpossible to reach justice, but it is possible to reach justice as law.Derrida assures thepossibility of justice as law, in other words, the deconstruction of the law, in the context of thephilosophy of language he created on the basis of his stance against the violence of certainty.Forthis reason, first of all, considering the basic concepts of philosophy, Plato, Saussure andNietzsche readings, which are effective in the formation of Derrida's philosophical reflection,will be discussed.Then, in order to present the claim that it is impossible to reach justice, theconcepts given as the basic components of justice will be examined.Afterwards, Derrida's viewson the law, which allows to approach justice in the form of justice as law, will be detailedthrough his Pascal, Montaigne and Benjamin readings.Although Derrida's claim that the lawshould be suspended on the basis of the acceptance of justice as deconstruction is considered asa just approach, it will be tried to be dealt with together with his relations with Plato, Aristotleand Kant, who have made parallel evaluations in the history of philosophy.Although thedeconstruction strategy seems to be right in Derrida's aim of providing justice as law, it is not anoriginal claim on his behalf. We will try to apply Derrida's concepts of differance anddeconstruction of law to one of the most common justice understandings of the present day, thepunitive justice understanding. Considering the importance of legal reasoning, it will be arguedthat the punitive justice understanding should be supported by the restorative justice system bydeconstructing it due to the deficiencies in theory and practice.Key words: Language, deconstruction, justice, law, restorative justiceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.titleDerrida felsefesinde adaletin olanağı
dc.title.alternativeThe possibility of justice in Derrida's philosophy
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2022-10-14
dc.contributor.departmentFelsefe Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10223056
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid743142
dc.description.pages170
dc.publisher.disciplineSistematik Felsefe ve Mantık Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess