Show simple item record

dc.contributor.advisorSoğukömeroğulları, Mehmet
dc.contributor.authorPolat, Ali
dc.date.accessioned2023-09-22T12:10:54Z
dc.date.available2023-09-22T12:10:54Z
dc.date.submitted2022-09-09
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/738246
dc.description.abstractTürk edebiyatında `Vatan ve Hürriyet Şairi` olarak ünlenen Tanzimat sonrası Türk edebiyatının önemli sanatçılarından biri Namık Kemal'dir. Türk edebiyatının Batılılaşması yolunda, gerek eleştirileriyle gerekse vermiş olduğu eserleriyle eskinin yıkılıp yeninin inşasında katkıları olan şairin şiirleri hakkında doktora seviyesinde bir çalışma bulunmamaktadır. Şiire önceleri klasik Türk şiiri ve Encümen-i Şuara şairlerini taklit ile başlayan Namık Kemal, daha sonra zamanla kendi üslubunu oturtur. Encümen-i Şuara topluluğuna katılan sanatçı, topluluk içinde bulunan şairlerle birlikte eski tarzda şiirler söylemeye devam eder. Tercüme Odası'nda çalışması, gazetecilikle uğraşması, Fransızcayı öğrenip Batı'ya ait eserleri okuması, Avrupa'da yaşayıp Avrupa kültürünü yakından tanıması, ülkenin içinde bulunduğu durum onun şiirlerinin içine toplumsal temaların da girmesine neden olur. Bu çalışmada Namık Kemal'in şiirlerinin Din ve Tasavvuf, Sosyal Hayat, İnsan, Tabiat, Sosyal Temalar, Namık Kemal'in Şiirlerinde Eski Yeni Meselesi ve Üslup bölümleri tahlil edilerek sanatçının şiirlerinin yakından tanınmasına bir kapı aralamak amaçlanmıştır. Ayrıca onun şiirleri `Tebdiz` adlı bağlamsal dizin sözlüğüne aktarılır.
dc.description.abstractNamık Kemal is one of the important artists of Turkish literature after the Tanzimat, who became famous as the `poet of homeland and freedom` in Turkish literature. There is no doctoral study on the poems of this poet, who contributed to the Westernization of Turkish literature, both with his criticisms and his works, in the demolition of the old and the construction of the new. Namık Kemal, who started poetry by imitating divan poets at first, later became a true divan poet by establishing his own style. The artist, who joins the Encümen-i Şuara community, continues to sing old-style poems with the poets in the community. Working in the Translation Room, dealing with journalism, learning French and reading Western works, living in Europe and knowing this culture closely, the situation in the country causes social themes to be included in his poems. During this period, he continued to sing old-style poems as well as social themes.In this study, it is aimed to open a door to the closer recognition of the artist's poems by analyzing the sections of Religion and Sufism, Social Life, Human, Nature, Social Themes, Old New Issue and Style in Namık Kemal's Poems. In addition, his poems are transferred to the contextual index dictionary called `Tebdiz`.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleNamık Kemal'in şiirlerinin bağlamsal dizini ve tahlili
dc.title.alternativeContextual index and analysis of Namık Kemal's poems
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2022-09-09
dc.contributor.departmentTürk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10330275
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid737087
dc.description.pages1742
dc.publisher.disciplineYeni Türk Edebiyatı Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess