Show simple item record

dc.contributor.advisorYavuzalp Marangoz, Aslıhan
dc.contributor.authorBaz, Atiye
dc.date.accessioned2023-09-22T12:09:34Z
dc.date.available2023-09-22T12:09:34Z
dc.date.submitted2023-03-23
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/738062
dc.description.abstractBu çalışma; deneyimsel pazarlamanın marka sadakatine ve davranışsal niyete etkisini incelemek için Mersin ilinde yapılmıştır.Araştırmada yüz yüze anket yöntemi kullanılmıştır ve 438 katılımcının verdiği cevaplar analizde kullanılmak için uygun bulunmuştur. Katılımcılara öncelikle en çok tercih ettikleri giyim mağazası ve bu mağazaya gitme sıklığı ile alakalı sorular yöneltilmiştir. Diğer bölümde ise deneyimsel pazarlama, marka sadakati ve davranışsal niyet ölçekleri ile katılımcılardan veri toplanmaya çalışılmıştır. Son olarak da demografik özelliklerle ilgili sorular yöneltilmiştir. Kişisel bilgilerde gizliliğe önem verilmiştir.Araştırmada elde edilen veriler IBM SPSS programına aktarılmıştır. Ölçeklerin geçerliliğini ve güvenilirliğini incelemek için IBM AMOS programıyla doğrulayıcı faktör analizi yapılarak ölçeğin geçerliliği araştırılmıştır. Güvenilirlik analizi için Cronbach Alpha katsayısı kullanılmıştır. Normal dağılım gösteren değişkenlerin iki grup karşılaştırmalarında bağımsız örneklem t testi kullanılmıştır, üç ve üzeri grupların karşılaştırılmasında ise ANOVA testi kullanılmıştır. Araştırma değişkenleri arasındaki ilişkiyi incelemek için korelasyon ve regresyon analizi kullanılmıştır.Anahtar Kelimeler: Deneyimsel Pazarlama, Marka, Marka Sadakati, Davranışsal Niyet, Müşteri Deneyimi
dc.description.abstractThis study was conducted in Mersin to examine the effect of experiential marketing on brand loyalty and behavioral intention.Face-to-face questionnaire method was used in the study and the answers given by 438 participants were found suitable for use in the analysis. Participants were first asked questions about their favorite clothing store and their frequency of going to the store. In the other part, data was collected from the participants with experiential marketing, brand loyalty and behavioral intention scales. Finally, questions were asked about demographic characteristics. Importance to the confidentiality in personal information has been given.The data obtained in the research were transferred to the IBM SPSS program. Confirmatory factor analysis was performed with IBM AMOS program to examine the validity and reliability of the scales, and the validity of the scale was investigated. Cronbach Alpha coefficient was used for reliability analysis. Independent sample t test was used in the comparison of two groups of variables showing normal distribution, and ANOVA test was used for the comparison of three and more groups. Correlation and regression analysis were used to examine the relationship between research variables.Keywords: Experiential Marketing, Brand, Brand Loyalty, Behavioral Intention, Customer Experienceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDeneyimsel pazarlamanın marka sadakati ve davranışsal niyete etkisi üzerine Mersin ilinde bir araştırma
dc.title.alternativeA research on the effect of experiential marketing on brand loyalty and behavioral intent in Mersin.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-03-23
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmExperiential marketing
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmBehavioral intention
dc.subject.ytmCustomer experience
dc.subject.ytmBrand loyalty
dc.identifier.yokid10321466
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOROS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid674938
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess