Çocuk edebiyatı ve `Louisa May Alcott'un 'Küçük Kadınlar' adlı eserinde değer olarak 'aile' kavramı`
dc.contributor.advisor | Özdemir, Mustafa | |
dc.contributor.author | Aydın, Seval | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:09:15Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:09:15Z | |
dc.date.submitted | 2021-11-17 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/738023 | |
dc.description.abstract | Çocuk Edebiyatı'nın hem çocukları hem de yetişkinleri eğlendirmek için yaratıldığıdüşünülmektedir ancak değildir. Bu şekilde bir dar varsayımın ötesinde çokkapsamlı temel rollere sahiptir. Çünkü Çocuk Edebiyatı; eğitmek geliştirmekçocuğa ve çocukluğa sosyal ve bireysel kazanımlar sağlamak çocukluk inşa etmekdünya görüşü sağlamak edebiyatla en başından itibaren bir bağ oluşturmak demektir.Amacı gibi tanımlamaları da aynı ölçüde sıradanlıktan uzaktır. Karmaşık ve kapsamlıkelimeleri tanımlama yaparken çocuk edebiyatının merkezinde yer alır. Bukarmaşıklık etkilemesi kolay olan bir kitleye hitap etmesindendir ancak aynı ölçüdene kadar kapsamlı olursa etkileyiciliği ve önemi o ölçüde artar. Kapsam bakımındandeğerler edebiyata dahil olarak Çocuk Edebiyatını kendine özgü derinliğinioluşturur. Bir bakıma okur kitlesi alanı genişler ve eğlenme amacının ötesinde birdeğere ulaşır. Tüm gelişim yolları toplumsal normlara/değerlere uygunluğu içerenideolojik olarak inşa edilmiştir ve çocukların kurguları ile ilgilenen herkesin buyapının süreçleri ve sona ermeleri hakkında bir farkındalık geliştirmek içinönemlidir. Çocuk Edebiyatında tezimizin odak noktası oluşturan Küçük Kadınlar'ında dahil edildiği Aile Hikayesi olan bir kategori vardır. Yukarıda belirtilen kategorimuhtemelen aile tutarlılığını/birliğini içerir. Tüm bu metinler genellikle çocuklarınduygusal ve pratik sonuçlarına bakış açısıyla gösterilir. Bu anlamda Küçük KadınlarBildungsroman özelliği göstermektedir. Bildungsromanda erkek ve kadın, aile vearkadaşlar ile ilişkiler eğitim gibi ortak temalar olmasına rağmen tasarım ve tanımgereği bir kahramanın psikolojik manevi ve sosyal gelişimini izler. Bu tür konulartarihsel olarak kadınların gelişimini de içerecek şekilde ele alındığı için KüçükKadınlar protogonistlerinin/kahramanlarının `aile` değerinin kendi gelişimlerine veevrimlerine tanıklık edebileceği bir yapıt olarak kabul edilebilir. Küçük Kadınlar1868'de İngiliz-Amerikan çocuk edebiyatının 'Altın Çağı' sırasında (1865–1919)Louisa May Alcott tarafından yazılmıştır. Romandaki hikâye kısmen biyografiktir.Yazarın üç kız kardeşi ile büyümesi ve Alcott‟un Massachusetts‟teki kendi aileevindeki insanlarla romandaki Jo karakterinin örtüşmesi/benzerlik göstermesiAlcott'un kendisine dayanabileceğini göstermiştir. Kitap bize 150 yıl öncekiAmerikan toplumundaki kızların ve kadınların aile ve toplum içindeki konumuylailgili zengin bilgiler vermektedir. Küçük Kadınlar yazıldığından beri birkaç film biropera ve hatta bir Broadway müzikali yapılmış ve 2019 yılı içinde çekilen ve birçokdalda Oscar adayı gösterilen Hollywood filmiyle tekrardan gündeme gelmiştir.Ayrıca kitap birçok dile çevrilmiş ve çok kez sinemaya uyarlanmıştır. Kitabınkapsamlı bir değer kaynağı olarak görülmesi eseri çok kez çeşitli sanat dallarındaçeşitli yorumlamalarla izleyici/okur kitlesine ulaştırmıştır. Bu özellikleri ile aileolgusu ve yaşayışı için Amerikan aile hayatına rehberlik etmiştir. Kitap bir bütünolan ailenin dışında bireysel olarak çocuk ve yetişkinler için de ayrı ayrı rehberlikyapar. Çalışmada küçük çocukların ve yetişkinlerin, başkalarının farklılıklarınıanlayabilecekleri bir roman örneği olarak görülebilecek olan `Küçük Kadınlar` adlıyapıttaki değer olarak aile kavramı örneğinde mutlu aile sonucuna nasıl ulaşıldığı veçocuk edebiyatının çocukların aile algılarına etkisi betimsel ve niteliksel biryaklaşımla gösterilmeye çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | Children's Literature is thought to have been created to entertain both children andadults, but it is not. It has very comprehensive basic roles beyond such a narrowassumption. Because children's literature means to educate, develop, provide socialand individual achievements to the child and childhood, build childhood, provide aworldview, to create a connection with literature from the very beginning. Itsdefinitions, like its purpose, are equally far from mediocrity. This complexity isbecause it appeals to an audience that is easy to influence, but to the same extent, themore comprehensive it is, the greater its effectiveness and importance. In terms ofscope, values form the peculiar depth of children's literature by being included inliterature. In a way, the area of the readership expands and reaches a value beyondthe purpose of fun. All development is ideologically constructed, includingconformity with social norms/values, and it is important for anyone interested inchildren's constructions to develop an awareness of the processes and endings of thisstructure. In Children's Literature, there is a category, Family Story, in which LittleWomen, who form the focal point of our thesis, are also included. The categorymentioned above probably includes family cohesion/unity. All these texts are oftenshown from the perspective of children's emotional and practical consequences. Inthis sense, Little Women shows the Bildungsroman feature. Although there arecommon themes in Bildungsroman such as man and woman, relationships withfamily and friends, education, by design and definition it follows the psychological,spiritual, and social development of a hero. Since such issues have historically beenaddressed to include the development of women, Little Women can be regarded as awork in which their protagonists/heroes can witness their development and evolutionof the `family` value. Little Women was written by Louisa May Alcott during the'Golden Age' of Anglo-American children's literature (1865–1919) in 1868. Thecharacter in the novel is partially biographical. It has been suggested that with theauthor growing up with three sisters and people from Alcott's own family home inMassachusetts, the character Jo in the novel could be based on Alcott himself. Thebook gives us a wealth of information about the position of girls and women infamily society in American society 150 years ago. Since the time Little Women waswritten, several movies, an opera, and even a Broadway musical have been made andhave come back to life with the Hollywood movie shot in 2019. The fact that thebook is considered a comprehensive source of value has brought the work to theaudience/reader audience many times with various interpretations in variousbranches of art. With these characteristics, it guided American family life for thephenomenon and life of the family. Apart from the family, which is a whole, thebook also provides separate guidance for children and adults individually. The studytried to show in a descriptive and qualitative way, how to reach the result of a happyfamily in the example of the concept of family as a value in the work named `LittleWomen`, which can be seen as an example of Bildungsroman where young childrenand adults can understand the differences of others, and the effect of children'sliterature on children's family perceptions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Batı Dilleri ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Western Linguistics and Literature | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Çocuk edebiyatı ve `Louisa May Alcott'un 'Küçük Kadınlar' adlı eserinde değer olarak 'aile' kavramı` | |
dc.title.alternative | Children's literature and `the concept of 'family' as a value in 'Little Women' (1868) by Louisa May Alcott` | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-11-17 | |
dc.contributor.department | Batı Dilleri ve Edebiyatları Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Moral values | |
dc.subject.ytm | Family | |
dc.subject.ytm | Religious values | |
dc.subject.ytm | English literature | |
dc.subject.ytm | Social values | |
dc.subject.ytm | null | |
dc.subject.ytm | Family ties | |
dc.identifier.yokid | 10305396 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAFKAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 693079 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |